تنظیم کیفرخواست برای 32 متهم فساد بزرگ بانکی

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای ضمن بیان اینکه پرونده فساد بزرگ بانکی در حال پی‌گیری است، گفت: برای 32 متهم این پرونده کیفرخواست تنظیم شده است.

به گزارش خبرنگار شبستان، حجت الاسلام غلامحسین محسنی‌ اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری بعد از ظهر امروز با تأکید بر اینکه پرونده فساد بزرگ مالی در حال پی‌گیری است، گفت: برای 32 متهم این پرونده کیفرخواست تنظیم شده است.

وی افزود: پرونده تنظیم شده به دادگاه شعبه اول انقلاب اسلامی تهران ارسال شده که به آن رسیدگی می شود و همه متهمان می‌توانند وکیل داشته باشند و تعدادی از آنها که با قرار آزاد بودند نیز می‌توانند وکیل اختیار کنند.

دادستان کل کشور خبر از برگزاری این دادگاه در روز شنبه 29 بهمن داد و گفت: طبق گفته قاضی باسابقه این دادگاه آقای سراج، دادگاه رسیدگی به پرونده 32 متهم فساد بانکی علنی برگزار می شود.

وی تصریح کرد: کیفرخواست صادر شده فعلا برای 32 متهم است که تعدادی از اینها بخشی از اتهام‌‌شان مختوم مانده و متعاقبا برای آنها کیفرخواست تکمیلی ارسال خواهد شد و عده‌ای هنوز کیفرخواست برایشان صادر نشده است.

 

حجت الاسلام محسنی اژه‌ای ادامه داد: فسادهای ویژه‌ای که بر اساس ماده 67 قانون انتخابات برای پیشگیری از جرایم انتخاباتی ایجاد شده‌اند کارآیی خوبی در این زمینه داشتند و با برگزاری جلسات مختلف با مقامات خبر از شکایت‌های بسیار کم انتخاباتی دادند.

سخنگوی قوه قضاییه در ادامه در جواب به سؤالی مبنی بر اخبار رسیده از بازار سکه و ارز تأیید کرد: افرادی در این بازار دستگیر شده‌اند که بهایی بودند اما هیچ‌کس صرفا به خاطر داشتن یک تفکر و اعتقاد دستگیر و بازداشت نمی‌شود. اگر کسی جرمی مرتکب شود پی‌گیری قضایی خواهد داشت. پرونده دستگیرشدگان بازار ارز و سکه در حال مقدماتی است و هنوز به مرحله قرار مجرمیت و کیفرخواست نرسیده است.

گفتنی است، اژه‌ای در ابتدای سخنان‌اش ضمن تقدیر و تشکر از مردم باشعور و موقعیت‌شناس کشورمان برای حضور شاداب و پرنشاط در 22 بهمن از آنها دعوت کرد در انتخابات آینده با همین شادابی و انگیزه حاضر شوند تا بتوانند تبلیغات دشمن بر علیه کشورمان را خنثی کنند.

 

وی اضافه کرد: من به کسانی که دل در گروی نظام و انقلاب دارند توصیه می‌کنم کاری که دشمن را شاد کند، انجام ندهند و باعث شوند فضای جامعه فضایی شاداب و بااخلاق باشد.

سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد: اگرچه کسانی که دست به اقداماتی علیه امنیت ملی و یا ایجاد شایعه و اختلاف در فضای نظام بزنند قوه قضاییه و دیگر نهادها و دستگاه‌ها با آنها برخورد جدی خواهند کرد.

وی همچنین در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا همزمان‌شدن رسیدگی به پرونده فساد مالی با انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی موجب ایجاد فضای التهاب در جامعه نمی‌شود، گفت: ما کشوری هستیم که سالیانه یک انتخابات در آن وجود دارد و پرونده‌ای که برای آن اقدام شده علاوه بر اینکه تداخلی با انتخابات ندارد خواسته مردم برای مبارزه با فساد مالی بوده است. ما مایل بودیم زودتر این پرونده به جایی برسد اما با مشکلاتی که به وجود آمد، نتوانستیم.

پایان پیام/

 


 

کد خبر 107916

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha