جشنواره تابستانه بافق در تقویم گردشگری کشور قرار گرفت

نوروززاده از ثبت جشنواره تابستانه شهربافق در تقویم رویدادهای شاخص گردشگری کشور خبر داد.

سید علی نوروززاده شهردار بافق در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد با بیان اینکه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشور، ۶۲ رویداد گردشگری را در استان های مختلف ایران در تقویم سالانه خود تعریف کرده است گفت: گردشگران با این روند به دنبال جاذبه بیشتر در زمان برگزاری رویدادهای شاخص، به شهرهای هدف در کشور سفر می کنند.

وی معرفی و اطلاع رسانی گسترده در خصوص رویدادهای گردشگری کشور را مهمترین هدف این تدوین فهرست رویدادهای شاخص دانست و افزود: از هر استان، ۲ رویداد در فهرست رویدادهای شاخص انتخاب شده است که ثبت جهانی یزد و همچنین جشنواره تابستانه شهر بافق جزو ۲رویداد برگزیده استان یزد در نظرگرفته شده و در تقویم رویدادهای شاخص گردشگری کشور جای گرفته است.

نوروززاده  با اشاره به برگزاری ۴دوره جشنواره تابستانه در شهر بافق عنوان کرد: جشنواره تابستانی بافق هرساله از ۶ تا ۱۲ شهریورماه هر سال  برگزار می شود.

 شهردار بافق افزایش نشاط اجتماعی بین شهروندان و ایجاد روحیه امید و شادابی در جوانان و نو جوانان را از اهداف برگزاری جشنواره تابستانی این شهرعنوان کرد.

به گفته وی،  اجرای برنامه های شاد و متنوع فرهنگی با مشارکت گروهای فعال ، سمپوزیوم ساخت مجسمه های شنی ، مسابقات ورزشی خانوادگی ، مسابقات هنری ، غذاهای سنتی و محصولات بومی  وهمچنین ماهی گیری در کویر، از مهمترین برنامه هایی  است که هر سال در قالب جشنواره تابستانی بافق ارئه می شود.

شهردار بافق ، مسجد جامع بافق ، قلعه باقرآباد، تلماسه های صادق آباد، کمپ کارال و شن و شادن، میدان خان  با محوریت امامزاده عبدا... (ع) و دهها مکان دیدنی را از  جاذبه های گردشگری این شهرستان برشمرد.

کد خبر 1079458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha