آیین افتتاحیه طرح ملی فهمای ۱۴۰۰ در زنجان برگزار شد

صبح امروز در مراسمی با حضور امام جمعه زنجان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و جمعی از کانونی ها، آیین افتتاحیه طرح ملی فهمای ۱۴۰۰ در زنجان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در این مراسم با اشاره به فعالیت 387 باب کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان زنجان اظهار کرد: طرح ملی فهما از سال 98 به صورت ملی در کشور کلید خورده است و امسال نیز طرح ملی فهمای 1400 در بین کانون های مساجد اجرا می شود.

 

حجت الاسلام یارمحمدی با بیان اینکه سامانه فهما بستر مناسبی برای رقابت سالم و سازنده کانون های مساجد را فراهم کرده است، گفت: سرانه تخصیصی به هریک از کانون های مساجد از طریق فعالیت های ثبت شده در سامانه است.

وی به اجرای طرح ترنم فهما در بین کانون های فرهنگی و هنری مساجد سراسر کشور اشاره کرد و افزود: گام نخست طرح ترنم فهما هم‌زمان با ماه ذی‌الحجه در شهرکرد استارت خورده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان خاطرنشان کرد: در گام نخست برنامه‌های آموزشی توانمندسازی و مهارت افزایی ویژه مدیران مسوول و اعضای برتر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزارمی شود تا زمینه لازم برای ارتقای علمی و عملی نخبگان فرهنگی مساجد فراهم شود.

وی با بیان اینکه پس از برگزاری این دوره و براساس میزان مشارکت مدیران و اعضاء از کانون های برتر تجلیل می شود، گفت: در استان زنجان نیز این طرح در بین کانون های فرهنگی و هنری اجرا می شود.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: این طرح با هدف شناسایی، ساماندهی، ارتقا و به‌کارگیری مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در عرصه فرهنگ و هنر در و رواق‌های ۱۲ گانه برگزار ‌می‌شود.

 

حجت الاسلام یارمحمدی در ادامه به توزیع 2 هزار بسته گوشت متبرک قربانی توسط 40 باب کانون فرهنگی و هنری مساجد در بین نیازمندان به مناسبت عید سعید غدیر اشاره کرد و افزود: این بسته ها به مقدار سه تن در بین نیازمندان شهرهای زنجان، ابهر و خرمدره توزیع شد.

وی همچنین به برگزاری دوره های امداد و نجات با همکاری مربیان هلال احمر اشاره کرد و گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد متقاضی می توانند با همراهی مربیان جمعیت هلال احمر استان این دوره ها را برگزار کنند.

 

کد خبر 1079904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha