غدیر به نقطه عطف مسلمانان است

حجت الاسلام مدبر با اشاره به اینکه غدیر می تواند نقطه عطف مسلمانان باشد نه دستاویزی برای ایجاد تفرقه، گفت: امروز همه مسلمانان همگام با شیعیان این عید را هر چه با شکوه تر جشن بگیرند تا چشم طمع دشمنان که نمی توانند وحدت امت محمد (ص) را بنگرند کور شود.

حجت الاسلام «محمد حسین مدبر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: اگر هر یک از اکمال دین، اتمام نعمت، رضایت حق و یاس کافران در روز اتفاق افتد، کافی است که آن روز از ایام الله باشد تا چه رسد به روزی مانند غدیر که تمام این ویژگی ها را یک جا دارد.

 

امام جمعه جهرم افزود: به همین دلیل است که اهل کتاب گفتند «اگر چنین روزی در کتاب ما بود ما آن روز را عید می گرفتیم».

 

وی با اشاره به اینکه امامت و ولایت علی (ع) ادامه تربیت الهی است، بیان کرد: پیام و پیمان غدیر به قدری اهمیت داشت که بر حسب نقل مورخین، نبی اکرم اسلام (ص) دستور دادند همه مسلمانان که تعداد آنان بیش از یکصدهزار نفر بود در گرمای سوزان و در وسط روز در منطقه غدیر خم جهت استماع سخنانشان اجتماع کنند.

 

حجت الاسلام مدبر ادامه داد: آنچه را که پیامبر اسلام (ص) در روز غدیر در مورد امام علی (ع) فرمود به قدری با اهمیت و سرنوشت ساز بود که لازم شد آن حضرت مقدمه ای طولانی و سخنرانی مفصلی برای توجیه پیامشان ایراد کنند.

 

به گفته وی، نبی مکرم اسلام (ص) جمله معروف «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» را سه بار و به گفته امام «احمد بن حنبل» چهار بار تکران کردند تا این بخش از پیام ممتاز باشد و جلو اشتباهات و تحریفات گرفته شود.

 

امام جمعه جهرم اضافه کرد: پیام غدیر به قدری مهم بود که پیامبر (ص) بارها در لا به لای سخنان خود، خداوند و همه حاضران را گواه و شاهد گرفته و فرمودند «خداوندا شاهد باش و ای مردم شما نیز شاهد باشید که من آنچه را باید به شما بگوین گفتم»؛ عجبا از برخی مسلمانان که با وجود آیات متعدد در توجیه اعتقاد نادرست خود، جانب دارانه می گویند «صحابه عمل به توصیه پیامبر را بر خود لازم نمی دانستند».

 

وی خاطرنشان کرد: از جمله مویدهای اهمیت فراوان پیام غدیر اینکه، نبی مکرم اسلام (ص) پیام خود را در مدینه که عده معدودی از مسلمانان حضور داشتند اعلام نکردند در خلال اعمال حج نیز نفرمودند مبادا این پیام مهم در لابه لای اعمال حج گم شود بلکه در بین راه و قبل از اینکه حاجیان مناطق مختلف از یکدیگر جدا شوند، به عنوان موضوعی مستقل و متمایز با مسلمانان در میان گذاشتند.

 

حجت الاسلام مدبر گفت: اگر چه امروز دست های پلید دشمنان دین می خواهد پرده بر حقیقت روشن غدیر بکشاند و خورشید پر فروغش را در پشت کوه های تحریف، بدعت و دروغ با هر نیرنگی غروب سازد اما باید دانست که روز هجدهم ماه ذی حجه پس از این واقعه پر افتخار و از سوی مورخان به روز غدیر شهرت داشته است.

 

امام جمعه جهرم در پایان با اشاره به اینکه غدیر می تواند نقطه عطف مسلمانان باشد نه دستاویزی برای ایجاد تفرقه، اظهار داشت: چه زیباست که امروز همه مسلمانان همگام با شیعیان این عید الهی را هر چه با شکوه تر جشن بگیرند تا چشم طمع دشمنان اسلام و وهابیت پلید که نمی توانند وحدت امت محمد (ص) را بنگرند کور شود.

 

 

 

کد خبر 1080167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha