رونمایی از کتاب  زیتون و مرجان در ایلام/ مراسمات محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام گفت: مراسمات عزاداری ماه محرم و عزای سیدالشهدا(ع) با رعایت پروتکل های بهداشتی و مطابق دستورالعمل های ابلاغی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، همایش مداحان استان ایلام در آستانه محرم، صبح امروز(۱۱ مرداد) در سالروز شهادت میثم تمار با هدف هماهنگی و برنامه ریزی بهتر مراسمات ماه محرم در استان ایلام برگزار شد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام در این مراسم با بیان اینکه کار مداح ستایشگری از نمونه های برجسته عالم وجود است، اظهار کرد: حضرت رسول(ص) و اهل بیت عصمت و طهارت(ع) برجسته ترین افراد در عالم هستی هستند و مداحی و ترویج سیره ائمه اطهار(ع) کار بسیار بزرگ و با اهمیتی است.

 

حجت الاسلام«محمد فتاحی» یادآور شد: نکته مهم آن است که این کار بزرگ، باید همراه با بصیرت باشد.

 

وی افزود: مداحان باید سعی کنند متقن سخن بگویند، چه در بیان سیره اهل بیت(ع) و چه در ذکر مصیبت باید متقن، دقیق و مستند مطالب را بیان کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام یادآور شد: در محرم  سال گذشته که محرم کرونایی بود، شاهد این بودیم که همه هیئت‌های مذهبی و مداحان به خوبی پروتکل های بهداشتی را رعایت کردند که این امر توسط ستاد  کرونای استان نیز تائید شد.

 

حجت الاسلام فتاحی گفت: مراسمات عزاداری محرم تعطیل بردار نیست و مراسمات عزای سیدالشهدا(ع) با قدرت و باشکوه برگزار خواهد شد.

 

وی تصریح کرد: اصل در همه هیئت ها برای برگزاری مراسمات محرم، رعایت دستورالعمل های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد کرونای استان است و مهم ترین آن، برگزاری مراسمات در فضای باز و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی است.

 

در پایان این همایش از کتاب «زیتون و مرجان» مجموعه‌ اشعار عاشورایی، اثر  «فرهاد شاهمرادیان» از شاعران برجسته آئیی استان ایلام با حضور مسئولان اجرایی و فرهنگی استان رونمایی شد.

 

گفتنی است این اثر با حمایت بسیج هنرمندان و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به چاپ رسیده است، این همایش به همت کانون مداحان سازمان تبلیغات بسیج مداحان سپاه امیرالمومنین (ع) استان و هیئت رزمندگان اسلام در محل سالن کنفرانس هتل زاگرس برگزار شد.

 

همچنین جت الاسلام و المسلمین «مهدی اکبرنژاد» از اساتید حوزه و دانشگاه و سردار « جمال شاکرمی» فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام از دیگر سخنرانان این همایش بودند

کد خبر 1081392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha