لزوم حمایت از تولیدات هنری حوزه صنایع دستی در آران و بیدگل

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل گفت: افزایش هزینه های تولید، سبب شده تا هنرمندان این رشته ها تمایل کمتری برای ادامه کار داشته باشند لذا می طلبد مدیران فرهنگی شهرستان از هنرمندان حمایت کافی را داشته باشند.

سعید ضابطی  در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل در حاشیه بازدید از مرکز عرضه و نمایش فروش محصولات صنایع دستی و هنری و دیدار با هنرمندان این حوزه گفت: راه اندازی مرکز عرضه و نمایش فروش محصولات صنایع دستی نقش موثری در معرفی و فروش این آثار به عنوان تولیدات هنری به علاقه مندان و تبادل تجربیات صنعتگران دارد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل افزود: وجود این نوع مراکز نمایش و عرضه محصولات هنری سبب ارتقای کمی و کیفی محصولات، اشتغالزایی و در نهایت رونق اقتصادی در حوزه‌ های صنایع دستی و هنری می شود.

 

ضابطی با اشاره به گرانی ابزار و وسایل مورد نیاز هنرمندان افزود: افزایش هزینه های تولید، سبب شده تا هنرمندان این رشته ها تمایل کمتری برای ادامه کار داشته باشند لذا می طلبد مدیران فرهنگی شهرستان از هنرمندان دستگاه های مرتبط خود حمایت کافی را داشته باشند.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل تحت پوشش قرارگرفتن بیمه هنرمندان، عضویت در صندوق اعتباری هنر، معرفی هنرمندان از طریق رسانه های مکتوب و الکترونیکی به جامعه و استفاده از آثار و تولیدات هنری آنان در قالب اهدای جوایز نفیس در برنامه های فرهنگی و هنری را از جمله اقدامات حمایتگرانه از این هنرمندان برشمرد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان آران و بیدگل ادامه داد: در این مرکز آثار هنری و صنایع دستی همچون نقاشی روی سفال، حکاکی و نقاشی روی چرم، طراحی و دوخت لباس های سنتی، قفل سازی سنتی، قلم زنی، رودوزی سنتی، نساجی سنتی، محصولات چوبی (همچون: خراطی، منبت چوب، معرق چوب، پیکره تراشی، مشبک و...)، نساجی سنتی و قالی بافی به صورت فروشگاه و نمایشگاه به نمایش درآمده است ضمن اینکه برخی غرفه ها هنرآموز می پذیرند.     

 

بازارچه دائمی محصولات صنایع دستی شهرستان آران و بیدگل جنب بازار شهروند واقع شده است و همه روزه به جز جمعه ها، از ساعت ۲۰ تا ۲۲:۳۰ پذیرای بازدید علاقه مندان است.

                                                                                                                    

کد خبر 1082183

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha