روستای مکسان به آب پایدار دسترسی پیدا می کند

روستای مکسان دارای شبکه آب است اما به دلیل خشکسالی، آب به صورت جیره بندی در اختیار مردم قرار می‌گیرد اما در آینده نزدیک این روستا به آب پایدار دسترسی پیدا می کند

به گزارش خبرگزاری شبستان از زاهدان، روستای مکسان از توابع بخش بزمان شهرستان ایرانشهر با ۱۷۱ خانوار مطابق آمار سال ۹۵ دارای شبکه آبرسانی می‌باشد که از یک حلقه چاه در بستر رودخانه مجاورروستا حفر شده تأمین آب می‌شود.

 

با توجه به خشکسالی‌های چند سال اخیر چاه آب شرب روستا از آبدهی کافی برخوردار نبوده و آب به صورت جیره‌بندی در اختیار مشترکین قرار می‌گیرد.

 

جهت افزایش ظرفیت تأمین آب در چندین مرحله چاه کف‌شکنی و لایروبی شده و یک حلقه چاه جدید نیز حفر شده اما نتیجه مطلوبی حاصل نشده است.

 

در فیلم منتشر شده برداشت آب از بستر  رودخانه‌ای بوده که بر اثر بارندگی چند روز گذشته آب جمع شده بود، چنانچه سطح آب زیرزمینی بدین صورت بالا باشد چاه آب با مشکل بی آبی مواجه نبوده و اهالی روستا در تنش آبی به سر نمی‌بردند.

 

به منظور تأمین آب پایدار روستا مطالعات آبرسانی به روستای فوق و تعداد بیش از ۱۷ روستای دیگر از منطقه بزمان و دلگان با تأمین آب از منطقه دلگان تحت عنوان مجتمع گل‌آباد صورت پذیرفته که در صورت تأمین اعتبار عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

کد خبر 1082304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha