تاکید «علامه الغریفی»  بر ضرورت برپایی مراسم عاشورای حسینی  در بحرین

«علامه سید عبدالله الغریفی» از روحانیون برجسته شیعه عراق بر ضرورت برپایی مراسم عاشورای حسینی با رعایت پروتکل های بهداشتی به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از منامه پست، باوجود مانع تراشی های آل خلیفه برای جلوگیری از برپایی مراسم عاشورای حسینی و برداشتن نمادهای عزاداری از خیابان ها و کوچه ها و فراخواندن علما و مسئولان موکب های حسینی برای متوقف کردن عزاداری ها و مراسم ها، علمای شیعه در بحرین بر ضرورت برپایی مراسم عاشورای حسینی تاکید کردند.

 

علامه سید عبدالله الغریفی، روحانی برجسته شیعه بحرین در برنامه تلویزیونی اعلام کرد: شعایر عاشورا ثابت، پایدار و ضروری است و لغو آن صحیح نیست. این مراسم باید طبق تدابیر و پروتکل های بهداشتی که مقامات مسئول در این کشور اعلام کردند،  به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا برگزار شود.

 

الغریفی از سخنرانان عاشورایی به ویژه خطبا خواست تا به مهارت های فکری و فرهنگی و اخلاقی مزین باشند و برای نزدیکی نسل های جدید تلاش کنند و با عقل و زبان متناسب با این نسل سخن بگویند.

الغریفی تاکید کرد: موفقیت مراسم عاشورا، مدیریت موفقیت، گفتمان عاشورایی موفق و فضایی متناسب به همراه معنویت و ارزش های عاشورایی را می طلبد.

 

این روحانی شیعه دوباره بر برپایی مراسم عاشورا تاکید و اعلام کرد: برپایی مراسم عاشورا یک ضرورت دینی است و نمی توان آن را رها کرد.

وی با اشاره به پایبندی به پروتکل های بهداشتی، گفت: شجاعت این نیست که به بهانه عشق به عاشورا و برپایی مراسم عزای حسینی این پروتکل ها را نادیده بگیریم. بلکه می توان این دو ضرورت را بدون کنار گذاشتن یکی از آنها با موفقیت اجرا کرد.

کد خبر 1082797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha