فعالیت ایستگاه های صلواتی با عنوان موکب سلامت  در استان مرکزی

حجت‌الاسلام عباسی گفت: ایستگاه های صلواتی باید با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی با عنوان موکب سلامت فعالیت کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت‌الاسلام  «مهدی عباسی» در گردهمایی مداحان و شاعران آیینی در اراک، ضمن تسلیت به مناسبت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام، گفت: برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) همواره در همه مواقع به صورت مردمی و با مشارکت گسترده مردم برگزار شده است و امسال نیز در شرایط کنونی این برنامه با رعایت اصول بهداشتی برگزار خواهد شد. 

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: براساس مصوبه ستاد مبارزه با کرونا مراسم دهه اول محرم در سراسر استان مرکزی با رعایت موازین بهداشتی و با شعار «ما نسل به نسل در پناهت هستیم » برگزار می شود.

 

وی اضافه کرد: سلامت عزاداران حسینی از اهمیت زیادی برخوردار است به همین جهت   ما نیز بر رعایت پروتکل های بهداشتی در مراسم عزاداری تاکید فراوان داریم.

 

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: در خواست ما از مدیران و دست اندرکاران هیئت‌های مذهبی این است که مانند سال گذشته تدابیر لازم را بیاندیشند و با رعایت موازین بهداشتی کمترین میزان آسیب را داشته باشیم. 

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: برای برگزاری مراسم عزاداری اباعبداله الحسین علیه السلام در اماکن مختلف دریافت معرفی نامه ضرورت دارد و در این راستا هماهنگی لازم با شهرداری‌ها، ادارات آموزش و پرورش و ادارات ورزش و جوانان انجام شده است.

 

وی با بیان اینکه هیئت‌های مذهبی با توجه به مصوبات ستاد کرونا می‌توانند برای استفاده از فضای باز پارک‌ها، مدارس و اماکن ورزشی به اداره تبلیغات شهرستان‌ها مراجعه کنند افزود:  هیات مذهبی با دریافت معرفی نامه برای در اختیار گرفتن این اماکن اقدامات لازم را انجام دهند. 

 

حجت‌الاسلام عباسی به برگزاری مراسم عزاداری در فضای باز و به مدت ۲ ساعت با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سرتاسر استان تاکید کرد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی ادامه داد: دسته روی هیئات ها به صورت محلی و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی باید باشد و در طول مراسم استفاده از ماسک به صورت مسمتر ضروری است؛ ایستگاه های صلواتی هم باید با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی به فعالیت بپردازند و توزیع اقلام بهداشتی در ایستگاه های صلواتی با عنوان موکب سلامت فعالیت کنند.

کد خبر 1082935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha