احصاء مشکلات مناطق توسط ائمه جمعه ، نیمی از راه حل مشکلات است

حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی با اشاره به نقش ائمه جمعه در کمک به دولت جدید گفت: ائمه جمعه با توجه به اشراف و احصاء مشکلات مردم می تواند در حل مسایل به دولت جدید کمک کنند.

خبرگزاری شبستان _گروه سیاسی_فرزانه تهجا: ائمه جمعه به عنوان یکی از شبکه های ارتباطی میان مردم و مسئولان هستند که می توانند با توجه به اشراف آنها در مناطق جغرافیایی در احصاء مشکلات و انتقال آن به دولت جدید در حل مسایل مردم موثر باشند در همین رابطه گفتگویی با حجت الاسلام عبدالرحیم عبودی امام جمعه باشت کهکیلویه و بویر احمد به شرح زیر ارایه می شود.

 

شبکه امام جمعه چه تاثیری در حل مشکلات مردم دارد؟

شبکه امامت جمعه تاثیرگذاری زیادی در بین مردم و متدینین جامعه دارد. برای همین مردم از آن توقعات زیادی دارند. از طرف دیگر این شبکه باید در جهت انجام ماموریت‌های مدیران و سازمان‌های خدمت‌رسان به این عزیزان کمک کند. نهاد امامت جمعه که به رهبر معظم انقلاب و ولی مسلمین جهان وابسته است باید مدافع مردم باشد. مدافع مردم بودن به این معنا نیست که امام جمعه باید در مقابل مدیران و مسئولین قرار بگیرد بلکه باید امام جمعه از حق مردم  دفاع بکند و در جای مقتضی مشکلات مردم را بیان نموده و برای حل آن‌ها پیگیرهای لازم را انجام دهد.

 

جایگاه امام جمعه در برابر مردم و مسئولان چگونه ارزیابی می کنید؟

 علاوه بر این امام جمعه باید سعی کند خواسته به حق و به جای مردم را تا رسیدن به نتیجه رصد کند. در این صورت این اعتقادی که مردم به تریبون نماز جمعه دارند تقویت خواهد شد. البته که مدیران و مسئولین هم جزو مردم و مجموعه نظام هستند. ما باید این عزیزان را در پیشبرد اهدافشان کمک نماییم.

 

جایگاه ارتباط ائمه جمعه با مسئولان بالادستی چگونه تعریف می کنید؟

نهاد امامت جمعه قصد تخریب، تضعیف و مچ‌گیری را ندارد. نهاد امامت جمعه باید به مسئولین از رییس جمهور تا مدیران دیگر کمک نموده و با آن‌ها همکاری نماید. همین موضوع تاثیرگذاری نهاد امامت جمعه مشخص خواهد شد.

 

ائمه جمعه چه خدمتی  در مورد تشکیل دولت توسط رییس جمهور منتخب  می توانند ارایه کنند؟

 بزودی دولت منتخب باید سرکار بیاید. با توجه به مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم در سال‌های گذشته که به خاطر ضعف و سوء مدیریت‌ها بوده هم رهبر انقلاب و هم مردم توقع دارند در مسائل اقتصادی و معیشتی مردم، تحولی صورت بگیرد.

طبیعی است که دولت منتخب زمانی می‌تواند این تحول را صورت دهد که اشراف کاملی بر مناطق، ظرفیت‌ها و مشکلات آن‌ها داشته باشد. به نظر می‌رسد در این بین ائمه جمعه و شبکه امامت جمعه در کشور تنها شبکه‌ای است که بیشترین ارتباط را با مردم دارد.

 

ائمه جمعه از چه طریقی می توانند در انعکاس مشکلات مردم به مسئولان موثر باشند؟

به تعبیر دیگر ائمه محترم جمعه به صورت میدانی نسبت به مسائل، مشکلات و ظرفیت مناطق اشراف دارند. این موضوع نکته ارزشمندی است و نهاد امامت جمعه باید با احصاء مشکلات و ظرفیت‌ها به تفکیک مناطق، به حل مشکلات کمک کند. رییس جمهور با داشتن این نکات می‌تواند با دست پر کار خود را آغاز نماید.

 

نقش ائمه جمعه در انتقال مشکلات به رییس جمهور توضیح دهید؟

اعتقاد دارم اگر بتوانیم این مشکلات احصاء نموده و به رییس جمهور منتخب بدهیم بدون اغراق می‌توان گفت نیمی از راه برای حل مشکلات پیموده خواهد شد. چرا که این مشکلات با حضور میدانی و اشراف ائمه جمعه حاصل شده است. لیست این مشکلات می‌تواند در قالب یک بانک اطلاعاتی در اختیار رییس جمهور قرار بگیرد تا با شناختی اجمالی کار برای دولت آینده راحت‌تر شود.

اگر قصد و نیت ما خدمت به بندگان باشد خدا نیز به ما کمک خواهد کرد. برداشت من این است که آینده روشنی را با انتخاب رییس جمهور منتخب و به تعبیر مقام معظم رهبری جهادی و میدانی خواهیم داشت.

 

کد خبر 1083003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha