مراسمات عزاداری دهه اول محرم در فضای باز  برگزار می شود

رنجبر گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا مراسمات عزاداری دهه اول محرم در فضای باز به مدت یک ساعت با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و زدن ماسک برگزار می شود.

فضل الله رنجبر درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت:یکی از راه های تعظیم شعائر حسینی و بویژه عزاداری در ماه های محرم و صفر برپایی و شرکت در مجالس سوگواری و عزاداری است.

 

فرماندار کرمانشاه افزود: هرساله مراسمات دهه اول محرم با حضور گسترده عاشقات حسینی در سراسر استان برگزار می شد اما امسال به دلیل تشدید ویروس کرونا در مکان هایی که به صورت مسقف هستند باید طبق دستورالعمل های بهداشتی  عمل کرده و پروتکل هاب یهداشتی با شدت رعایت شود.

 

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه ایستگاه های صلواتی در سطح شهر برپا شده است اما به هیچ وجه  حق پخش شربت و غذا را نداشته و می توانند نذورات خود را در غالب ماسک و مواد ضدعفونی کننده و یا به صورت جیره خشک اهدا کنند که قطعا ثواب آن بیشتر و باعث سلامتی مردم می شود.

 

رنجبر با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در فعالیت هیات های مذهبی برای ماه محرم  اظهار کرد: دستورالعمل های لازم دراین خصوص از سوی ستاد ملی کرونا ابلاغ شده که باید به نحو احسن برای حفظ سلامت مردم دراین ایام اعمال و اجرا شود.

 

کد خبر 1083504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha