اقامه عزای امام حسین(ع) در فضای باز بقاع متبرکه

حجت الاسلام واحدی گفت: فضای بازِ بقاع متبرکه در اختیار هیأت‌های مذهبی قرار می گیرد.

حجت الاسلام «عبدالله واحدی» ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: در شرایطی که با شیوع موج پنجم کرونا مواجه هستیم رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی امری ضروری است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با اشاره به اینکه فضای باز و محیط بیرونی امامزادگان و بقاع متبرکه در ایام محرم در اختیار هیأت‌های مذهبی قرار می‌گیرد، افزود: این مهم بر اساس ابلاغیه سازمان اوقاف و امور خیریه برای اجرای شیوه‌نامه برگزاری عزاداری محرم و کمک به هیئت‌های مذهبی، انجام می شود.

 

وی با اشاره به اینکه سال‌های گذشته نیز همکاری و همراهی سازمان اوقاف با هیئت‌های مذهبی به‌طور گسترده دنبال می‌شد، اضافه کرد: امسال به جهت شیوع ویروس کرونا و رعایت الزامات شیوه‌نامه ستاد ملی کرونا همکاری بیشتری با هیئت‌های مذهبی در جهت برپایی جلسات عزاداری خواهیم داشت.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: برگزاری هر چه باشکوه تر محرم ۱۴۰۰ همراه با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی یک اصل مهم و اساسی است.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی ادامه داد: با توجه به دستورالعمل های ستاد ملی کرونا و سازمان اوقاف، در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله (ع) فضای باز و امکانات تمامی بقاع متبرکه سطح استان به منظور برگزاری هر چه باشکوهتر این ایام و همچنین سلامت عزاداران در اختیار هیئات مذهبی خواهد بود.

 

حجت الاسلام واحدی اضافه کرد: تبیین فرهنگ عاشور و سیره و منش امام حسین(ع) و هدف از قیام اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش باید در جامعه و در بین نسل جوان و نوجوان بیش از پیش ترویج شود.

 

این مقام مسئول ادامه داد: رعایت پروتکل های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در برنامه هیئات مذهبی ضروری است و انتظار می رود که مردم عزیز و عزاداران سید و سالار شهیدان با دقت به این مهم توجه داشته باشند.

کد خبر 1083544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha