همایش جهانی شیرخوارگان حسینی امسال در ایران و ۴۵ کشور جهان به صورت مجازی برگزار می شود

منافی‌پور گفت: همایش جهانی شیرخوارگان حسینی ۲۲ مرداد ماه همزمان با اولین جمعه ماه محرم به شکل مجازی در ۳۶۰ نقطه ایران و ۴۵ کشور جهان به صورت مجازی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، نشست خبری همایش جهانی شیرخوارگان حسینی پیش از ظهر امروز سه شنبه ۱۹ مرداد ماه در بوستان نهج البلاغه، سالن اجتماعات مسجد النبی با حضور رسانه های خبری برگزار شد. مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در نظر دارد همایش جهانی شیرخوارگان حسینی را با عنوان توسل جهانی به باب الحوائج حضرت علی اصغر به شکل خاصی برگزار کند.

«داود منافی پور»، دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در نشست خبری تشریح برنامه های همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با اولین روز ماه محرم سال 1443 گفت: مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) با هدف تعظیم شعائر حسینی از سال 82 به عنوان یک هیئت مذهبی تاسیس شد و در اولین جمعه ماه محرم با دعوتی که از مادران و شیرخوارگان آنها در این روز دارد به بزرگداشت مقام حضرت علی اصغر (ع) می پردازد چرا که اولین جمعه ماه محرم روز بزرگداشت مقام حضرت علی اصغر (ع) نامگذاری شده است. هدف از برگزاری این حرکت عظیم این است که هدف سیدالشهداء را به صورت صحیح ترسیم نماییم چرا که برخی از مکاتب به ترسیم ناصحیح اهداف قیام عاشورا در گوشه و کنار جهان می پردازند.

 

 

 

 

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) گفت: حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) برای به دست آوردن حکومت به کربلا نرفتند بلکه با قیام خود پرچم بیداری را برافراشتند.  همایش شیرخوارگان حسینی در سال اول برگزاری با شرکت هزار نفر از شیرخوارگان همراه بود که در این مراسم این شیرخوارگان نذر یاری امام زمان (عج) شدند. سال دوم برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در هشت منطقه ایران، عراق و بحرین گسترش پیدا کرد.

 

منافی پور با اشاره به آیین نذر خوانی در همایش جهانی شیرخوارگان حسینی گفت: نذر در مکتب شیعه و در دین اسلام و حتی در آیات قرآن مورد توجه می باشد. مثال آن مادر حضرت مریم است که فرزندش را نذر عبادت پروردگار کرد. در همایش شیرخوارگان حسینی کودکان حاضر با پوششی یک دست و همرنگ با لباس هایی به رنگ سبز علوی و با سربندی با عنوان یا صاحب الزمان نذر یاری امام زمان (عج) می شوند. لباس های ویژه همایش شیرخوارگان حسینی هم اکنون در کارگاه های مختلفی در ایران و حتی خارج از کشور تهیه می شود.

 

 

وی گفت: نذرنامه همایش شیرخوارگان حسینی به 13 زبان دنیا ترجمه شده است. در بخش تولید لباس شیرخوارگان حسینی هیچ کوتاهی ای تاکنون صورت نگرفته، حدود 30 هزار دست لباس برای کشورهای مختلف تهیه و ارسال شده است. هر استان کارگاه دوخت لباس مجزا و مسئول برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی دارد. تمامی مجالس با هزینه مردمی و به دست مردم برگزار می شوند. در این همایش هیچ گونه بودجه دولتی به کار گرفته نیم شود.

 

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در خصوص نحوه برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی(ع) در محرم ۱۴۰۰ گفت: با توجه به همه گیری ویروس کرونا برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی بسیار محدود و با رعایت پروتکل های بهداشتی در سراسر ایران و سایر نقاط جهان امسال با 10 درصد جمعیت برگزار می شود. تلاش ما این است مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) به سمت فضای مجازی و سایبری برود. نقشه جامعی برای این هدف ترسیم شده و درصدد راه اندازی سایت و پایگاه قابل تعامل با گوشه گوشه جهان هستیم. در سال 98 هفت هزار و 300 همایش شیرخوارگان حسینی در یک روز و یک زمان مشخص در ایران و 45 کشور جهان برگزار شد و هشت میلیون نفر در این مراسم شرکت کردند.

 

 

 

وی خاطرنشان کرد: با شیوع ویروس کرونا 99 درصد مراسم های شیرخوارگان حسینی در سال گذشته برگزار نشد. با اره اندازی سایت و پایگاه در پی ایجاد شبکه ارتباطی در ایران و خارج از کشور برای برقراری ارتباط با مخاطبان همایش شیرخوراگان حسینی هستیم.

 

منافی پور در خصوص اهداف بلند مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) گفت: در پی ایجاد سازمانی با عنوان سربازان ظهور هستیم؛ و این مهم با ساماندهی بانوان و مادران صورت می گیرد برای ماموریتی که خداوند در خلقت آنها قرار داده است چرا که زنان پرورش دهنده اصلی نسل آینده هستند. اگر زن به قدرت رب النوعی خود برسد، جامعه نیز به جایگاه اصلی خود خواهد رسید. مخاطب اصلی ما در سازمان سربازان ظهور زنان هستند.

 

 

 

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) اذعان کرد: با توجه به اینکه در سال اول برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی هزار کودک را نذر یاری امام زمان کردیم، هم اکنون بعد از 18 سال هزار سرباز ظهور داریم و هزار سرباز ظهور را در درون جامعه شیعی پرورش داده ایم. مهمترین طرح مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) ساماندهی سربازان ظهور است. دومین طرح ما راه اندازی مرکز مطالعات استراتژیک حضرت علی اصغر (ع) می باشد و طرح ساماندهی سربازان ظهور با عنوان فرزندان خیبر نامگذاری شده است.

 

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) گفت: طرح دیگر ما تاسیس سامانه نذرگاهی برای حضرت علی اصغر است. در راستای این طرح از متخصصان علوم در همه رشته ها دعوت می شود با مراجعه به این سامانه یک حرکت جهانی ایجاد کنند؛ به عنوان مثال تاسیس یک درمانگاه در فضای مجازی که در آن پزشکان متخصص کودک می توانند به صورت مجازی به مادران کمک کنند. در حوزه هنر، فیلم و فیلمنامه نویسی نیز بسیار ضعیف هستیم. روضه و منبر رسانه هستند، بایستی با استفاده از ابزار هنر اهداف قیام عاشورا را به دنیا مخابره کرد.

 

منافی پور ادامه داد: یک بانک ایده پردازی در شرف تاسیس است، از پژوهشگران و محققان دعوت می شود تا در حوزه عاشورا، کربلا، امام حسین(ع) و حضرت علی اصغر(ع) در این بانک به طرح ایده های خود بپردازند. کربلا تنها جغرافیای حیات بخش شیعه می باشد به  همین خاطر باید در راستای بازشناسی حرکت عظیم امام حسین (ع) در کربلا برنامه منسجمی ریخت.

مراسم شیرخوارگان حسینی روز جمعه در تمام استان ها و ۴۵ کشور دنیا به شکل مجازی برگزار خواهد شد. در تهران و  360 نقطه ایران همایش شیرخوارگان حسینی  با عنوان توسل جهانی به باب الحوائج حضرت علی اصغر با رعایت پروتکل های بهداشتی و حضور 10 درصد جمعیت برگزار می شود و این مراسم از شبکه دوم سیما راس ساعت 10 پخش می شود.

 

 

کد خبر 1083749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha