شرایط عزاداری محرم در شرایط کرونایی/ موکب های سلامت جایگزین ایستگاه های صلواتی می شود

حجت الاسلام گرزین ضمن تشریح شرایط عزاداری ماه محرم در شرایط کرونایی، بر ضرورت رعایت پروتکل های بهداشتی تاکید کرد.

حجت الاسلام «عباسعلی گرزین» ضمن تسلیت ایام سوگواری امام حسین(علیه السلام) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان اظهار کرد: با توجه به ابلاغیه ستاد ملی کرونا مقرر شد سازمان تبلیغات اسلامی متولی و ناظر اجرای برنامه های فرهنگی و تبلیغی در طول ماه محرم و صفر باشد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ادامه داد: ستاد ملی کرونا اعلام کرده امسال تمامی برنامه های مذهبی و عزاداری حسینی با رعایت پروتکل های بهداشتی قابل اجرا است.

 

وی افزود: در مراسم عزاداری حسینی که در فضای باز برگزار می شود حفظ فاصله انسانی چهار مترمربع از طرفین یعنی از هر طرف یک متر اولویت دارد، در فضای بسته نیز ارتفاع سقف آن مکان باید ۶ متر باشد.

 

حجت الاسلام گرزین تصریح کرد: مراسم سوگواری امام حسین(علیه السلام) در فضای باز با یک سوم ظرفیت و در فضای بسته باید با یک چهارم ظرفیت برگزار شود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان ابراز داشت: دسته روی، سینه زنی و زنجیر زنی اگر بدون تحرک باشد بلامانع است، همچنین استفاده از وسایل شخصی باید در اولویت عزاداران حسینی باشد.

 

وی بر ضرورت رعایت بهداشت فردی در مراسم های سوگواری حسینی تاکید کرد و گفت: استفاده از ماسک، حفظ فاصله اجتماعی و ضدعفونی کردن دست ها جزو الزامات برگزاری مراسم های عزاداری است.

 

حجت الاسلام گرزین تاکید کرد: برگزاری روضه های خانگی به شرط عدم ازدحام و محدود بودن افراد قابلیت اجرا دارد، در شرایط کرونایی پذیرایی و غذاهای نذری نیز باید به صورت بیرون بر باشد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان متذکر شد: برای جلوگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا موکب های سلامت جایگزین موکب های پذیرایی می شود.

 

وی یادآور شد: مقرر شد در محرم امسال به همراه دستگاه نظارتی به صورت روزانه و دائمی در هیئات مذهبی و مساجد حضور پیدا کنیم و در خصوص اجرای کامل دستورالعمل های بهداشتی نظارت داشته باشیم.

 

حجت الاسلام گرزین ابراز امیدواری کرد؛ مراسم سوگواری امام حسین(علیه السلام) در نهایت امنیت و سلامت مردم و با رعایت پروتکل های بهداشتی و حفظ فاصله اجتماعی از سوی مردم و هیئت های عزاداری برگزار شود. 

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان، مدت زمان برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(علیه السلام) را حداکثر دو ساعت اعلام کرد و متذکر شد: خوشبختانه از زمان شیوع ویروس کرونا مساجد و هیئات مذهبی پروتکل های بهداشتی را به خوبی رعایت کردند و امیدوارم مراسم امسال نیز با حفظ پروتکل ها برگزار شود.

 

 

کد خبر 1083819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha