توزیع ۵ هزار ماسک  و ۱۲۵ بسته سبد کالا توسط اداره اوقاف و امور خیریه

مهدوی گفت: همزمان با ماه محرم ۵ هزار ماسک در بین هیات های مذهبی ملایر توسط اداره اوقاف و امور خیریه این شهرستان توزیع شد.

«امیر مهدوی» در گفت‌وگو با خبرنگار، شبستان در ملایر با اشاره به برنامه های ماه محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان گفت:  اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان ملایر با توجه به شرایط کرونا بیشتر برنامه ها را در فضای مجازی دارد.

 

کارشناس فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر با اشاره به اجرای طرح بصیرت عاشورایی از سوی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر گفت: از محل  موقوفات ملایر شامل موقوفه سیف الدوله و موقوفه  کاظم خانی تعداد 3 مبلغ روضه خوانی داشته که در فضای مجازی دو کانال امام زاده عبد الله و همچنین تکیه حضرت ابوالفضل ملایر بارگزاری می‌شود.

 

وی اضافه کرد:  از محل موقوفه کاظم خانی  به هیات های مذهبی  دو روستا و یکی از هیات های شهر ملایر در سیاه پوش کردن کمک شده است.

 وی  با بیان اینکه  در حال حاضر هیات های مذهبی شهرستان در فضای باز و به صورت دو ساعت برنامه عزاداری را دارند تصریح کرد: اداره اوقاف و امور خیریه ملایر نیز مشارکت و همکاری لازم را در برگزاری برنامه های عزاداری با هیات های مذهبی دارد

 وی از توزیع 5 هزار عد ماسک در بین هیات های مذهبی ملایر در این ایام خبر داد وبا توجه به بیماری کرونا این تعداد ماسک با هدف رعایت پروتکل های بهداشتی در بین عزاداران انجام شده است.

 افزود: همچنین اطعام دهی از محل موقوفات سیف الدوله نیز در شب های جمعه با رعایت  پروتکل های بهداشتی  با توزیع بسته های  غذا در بین خانواده های نیازمند انجام می شود.

کارشناس فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر اضافه کرد: همچنین تعداد 125 مورد سبد کالا نیز در ایام محرم از موقوفه حاج مهدی مهدوی در بین نیازمندان توزیع می شود که برای هر کدام از این  بسته ها بیش از 400 هزار تومان هزینه شده است.

 مهدوی با بیان اینکه علاوه بر این بسته ها  هر شب جمعه نیز تعداد سه بسته سبد کالایی بین بیماران سرطانی  از سوی موقفه حاج مهدی مهدوی توزیع می شود تصریح کرد:  نیت این واقف خیر اندیش روضه خوانی و اطعام دهی در شب های جمعه  است   که با توجه به شرایط کرونا در قالب سبد کالا در بین بیماران خاص انجام می شود.

 کارشناس مسئول فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه ملایر  با بیان اینکه  فضای بقاع متبرکه و امامزادگان شهرستان متناسب با ایام محرم سیاه پوش شده  افزود:در طرح شمیم حسینی  اطعام دهی  در دهه اول محرم و شب های جمعه از محل نیت واقف مرحوم سیف الدوله و دیگر واقفان را داریم .

وی یادآور شد: اطعام دهی از محل موقوفات سیف الدوله نیز در شب های جمعه با   توزیع غذای گرم  با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی در بین خانواده های کم برخوردار و حاشیه شهر انجام می شود .

 

کد خبر 1084547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha