خیرخواهی و تعالی انسان اصل هدف و باطن امر به معروف است

نماینده ولی فقیه کردستان گفت: خیرخواهی و نجات و تعالی انسان اصل هدف و باطن امر به معروف و نهی از منکر در کردستان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی فقیه کردستان در همایش تجلیل از آمران به معروف و ناهیان از منکر کردستان که با حضور دبیر ستاد امر به معروف کشور در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: خیرخواهی و نجات و تعالی انسان اصل هدف و باطن امر به معروف و نهی از منکر در کردستان است.
 

وی با اشاره به اینکه هدایت بشریت از دیگر اهداف و باطن امر به معروف است،افزود: اصلاح عمل نیز از مولفه‌هایی است که در باطن رعایت امر به معروف و نهیاز منکر باید مورد توجه قرار گیرد.

 

 

نماینده ولی فقیه کردستان خاطر نشان کرد:  دفع ضرر و ایجاد منفعت نیز باید در اجرای فریضه امر به معروف و نهی از منکر  لحاظ شود و منفعت مورد توجه باشد.

 

 

حجت‌الاسلام پورذهبی گفت: اصلاح عمل از دیگر فلسفه‌های وجودی امر به معروف و نهی از منکر است تا جایکه حضرت امام حسین(ع) در قیام عاشورایی خود می‌فرمایند «من برای اصلاح دین جدم برخواستم».

 

 

امر به معروف باید با اخلاقمداری از سوی امران به معروف در جامعه ترویج یابد

 

 

ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج نیز در این همایش اظهار کرد: عظمت و شرف و کرامت اهل بیت پرداخت و گفت: در قرآن کریم آمده است که اهل بیت رسول خدا تا روز قیامت سرچشمه پاکی هستند.

 

 

وی با اشاره به هجرت‌های صورت گرفته از سوی پیامبران در طول تاریخ بیان کرد: پیامبر(ص) با هجرت خود به نابودی دشمن و پیروزی دین مبین اسلام دست یافت.

 

وی تصریح کرد: امام حسین(ع) نیز با هجرت خود به اجرای عدالت و امر به معروف و نهی از منکر پرداخت و ۶۰۰ آیه قرآن در زمینه این دو امر مهم یعنی امر به معروف و نهی از منکر آمده است.

 

 

امام جمعه سنندج اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید با اخلاقمداری از سوی امران به معروف در جامعه ترویج یابد.

 

 

ماموستا رستمی گفت: با زبان و نصیحت خداپسندانه و در رفتار و عمل نیز باید فریضه امر به معروف و نهی از منکر ترویج شود.

کد خبر 1084689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha