بانک امانت تجهیزات هلال احمر خراسان شمالی کپسول اکسیژن کم دارد

معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: بانک امانت تجهیزات پزشکی این جمعیت برای خدمات رسانی به بیماران کرونایی با کمبود دستگاه اکسیژن ساز و کپسول اکسیژن روبه رو است.

«محمد رحمتی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: هفت بانک امانت تجهیزات پزشکی جمعیت هلال احمر استان در هفت شهر راه اندازی شده است و تاکنون بیش از هزار نفر تجهیزات مورد نیاز را به امانت برده اند.

 


معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان شمالی با بیان اینکه در تمام شهرستان های استان جز فاروج، بانک امانت راه اندازی و تجهیز شده است، افزود: از خیران و نیکوکاران انتظار می رود در خرید و تقویت تجهیزات پزشکی به ویژه اقلام مورد نیاز بیماران کرونایی مشارکت کنند.

 


رحمتی افزود: بانک امانت این جمعیت بیش از 30 دستگاه اکسیژن ساز و 100 دستگاه کپسول اکسیژن دارد و این رقم پاسخگوی نیاز متقاضیان نیست و اکنون با کمبود شدید این اقلام روبه رو هستیم.

 


وی با اشاره به اینکه هلال احمر استان حدود 20 دستگاه کپسول اکسیژن بانک امانت را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان قرار داده است، گفت: با توجه به افزایش میزان بستری در بیمارستان ها، نیاز به این اقلام در این مراکز درمانی هم افزایش یافته است.

 


وی اظهارداشت: بیمارستان ها پذیرش بیماران کرونایی را ندارد از این رو مردم به ناچار در منازل دوره نقاهت را می گذرانند و بر این اساس تقاضا برای دستگاه کپسول اکسیژن و یا اکسیژن ساز به شدت افزایش یافته است.

 


معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر خراسان شمالی افزود: پیگیر هستیم تا با کمک خیران و یا صنایع، بخشی از این تجهیزات مورد نیاز تامین و و تجهیزات و اقلام تقویت شود.
 

 

 

کد خبر 1085118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha