تردد های غیرمجاز به سمت مرز برای زیارت عتبات عالیات  کنترل شود

معاون استاندار و فرماندار ویژه دهلران گفت: ترددهای غیرمجاز به سمت کشور عراق برای زیارت عتبات عالیات در مرز باید کنترل و با متخلفات برخورد قانونی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، «مجید عسگری» در نشست ستاد مقابله با کرونای شهرستان دهلران، اظهار کرد: مرزبانی و شورای تامین با همکاری این موضوع را رصد و کنترل کرده و وسایل نقلیه با پلاک غیربومی از سمت سپتون با جدیت رصد و ماشین ها غیربومی عودت داده شوند.

 

وی افزود: اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای در خصوص تردد اتوبوس ها از حیث جمعیت، رعایت فاصله ها و نقطه مبدا و مقصد اقدام لازم در دستور کار قرار دهد.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه دهلران گفت: اعمال تعطیلات برای قطع زنجیره کرونا از فردا دوشنبه به‌ صورت رسمی ابلاغ خواهد شد و همه دستگاه‌های اجرایی مکلف‌اند تمامی امکانات خود را برای مقابله با این ویروس منحوس در این شهرستان بسیج کنند.

 

وی ادامه داد: کرونا بی رحمانه می تازد و روزانه جان عده ای از هموطنان را می گیرد و در این شرایط نیاز است با بسیج همه امکانات و بهره گیری از همه ظرفیت ها در مبارزه با کرونا عمل کرد و مردم نیز بیش از پیش همراهی و همکاری داشته باشند.

 

عسگری بر ضرورت تسریع در واکسیناسیون در سطح شهرستان تاکید کرد و افزود: کاهش سن واکسیناسیون و گسترش جمعیت هدف می تواند نقش موثری در مبارزه با کرونا داشته باشد و نیاز است مراکز بخش ها به شدت پای کار باشند.

 

فرماندار ویژه دهلران با اشاره به تعطیلات پیش رو در هفته جاری یادآور شد: به غیر از مشاغل گروه  یک و دستگاه های خدمات رسان همه مشاغل باید تعطیل شوند.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه دهلران افزود: با توجه به شرایط بد موجود کرونایی، فضای باز اولویت اصلی برای برگزاری مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان در ماه محرم است.

 

عسگری تاکید کرد: هیئت های عزاداری با رعایت پروتکل ها و در فضاهای باز و از تردد در معابر و توزیع نذر خود داری و در تاسوعا و عاشورا هم از حرکت دسته جات عزاداری خودداری شود، همچنین هیئت های عزاداری باید قبل از ساعت ۲۳ مراسمات را تعطیل تا پلیس راه به سهولت ممنوعیت ترددها را در ۱۲ شب اعمال کند.

 

وی بر ضرورت فعال کردن جلسات ستاد کرونا در بخش ها توسط بخشداران تاکید و یادآور شد: برای هر روستا یک ستاد کرونا با مسئولیت دهیار اقدام و مراسمات عزاداری در روستاها کنترل و دادگستری در دهلران و بخش ها با هنجارشکنان در خصوص کرونا برخورد قانونی داشته باشند و دستگاه قضایی با قید فوریت پرونده ها را بررسی کند.

 

فرماندار ویژه دهلران گفت:بیماریابی، قرنطینه و کنترل باید با شدت انجام و انتظامات نیروی انتظامی در مراکز درمانی و بیمارستان ها کمک کند.

 

رئیس ستاد کرونای شهرستان مرزی دهلران از هلال احمر خواست با شبکه بهداشت و درمان شهرستان در کنترل مبادی ورودی همکاری و آموزش و پرورش در واکسیناسیون پرسنل اقدام و آموزشگاه های آزاد بدون قید و شرط تعطیل شوند.

 

عسگری یادآور شد: هر صنفی باید رعایت پروتکل ها و تعطیلی ها را در صنف خود کنترل و پایش واداره ورزش و جوانان مراکز ورزشی تا پنجم شهریور را تعطیل کند و شهرداری ها در خصوص فضا سازی و تعطیلی بوستان ها و آرامستانها و دهیاران نیز کنترل لازم در روستاها اعمال کنند.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه دهلران گفت: اداره کار در خصوص تعطیلی شرکت ها پیگیری و نظارت و میراث فرهنگی نسبت به کنترل تالارها و رستوران ها اقدام و بیمارستان شهدا نیز در خصوص نصب دستگاه اکسیژن ساز اقدام عاجل انجام دهد.

 

وی از سپاه انقلاب اسلامی شهرستان دهلران خواست در خصوص آماده سازی جایگاه نقاهتگاه اقدامات لازم را انجام تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار گیرد.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه دهلران بیان کرد: نقش رسانه‌ها در ترویج رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مدیریت کرونا و همچنین تغییر سبک زندگی مردم بسیار مهم است.

 

عسگری تاکید کرد: اصحاب رسانه و مطبوعات و فضاهای مجازی با هشدارهای لازم به مردم کمک کنند تا از این پیک خطرناک کرونا هم عبور کنیم و آگاه سازی لازم به جامعه بیش از پیش از دستور کار قرار دهند.

کد خبر 1085184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha