طرح تفکیک خوزستان هیچ ارتباط منطقی با تاریخ،  فرهنگ، امنیت و توسعه پایدار آن ندارد

مجمع نمایندگان خوزستان در بیانیه‌‌ای در مخالفت طرح تفکیک این استان اعلام کردند: این طرح هیچ ارتباط منطقی با تاریخ، فرهنگ، امنیت و توسعه پایدار آن ندارد و هرگز نمی‌توان با طرح‌های هیجانی و غیرواقع‌بینانه و ناسازگار با زیست‌بوم آن به توسعه دست یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، مجمع نمایندگان خوزستان در مخالفت در خصوص اجرای طرح تفکیک استان خوزستان به شمالی و جنوبی در مجلس شورای اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد. متن بیانیه به شرح ذیل است:

 

بسمه تعالی

با عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگ سید و سرور آزادگان جهان حضرت سیدالشهدا به استحضار مردم شریف استان خوزستان می‌رساند از آنجایی که هر طرحی در دستیابی به هدف نهایی خود به مطالعه و عقبه کار کارشناسی و نخبگانی نیازمند است طرح تفکیک استان خوزستان هیچ ارتباط منطقی با تاریخ، تمدن، فرهنگ، امنیت و توسعه پایدار آن ندارد.

 

خوزستان که با تاریخی بیش از پنج هزار ساله و تمدنی کهن اصل بنیادین همزیستی مسالمت‌آمیز اقوام با خرده فرهنگ‌ها و آیین‌های متنوع در سایه فرهنگ ایرانی اسلامی را در جلگه و پهنای جغرافیایی خود به ارث گذاشته و همواره در ادوار تاریخ الگوی از زیست متمدنانه انسانی و الهی را به جهانیان و تاریخ بشر عرضه نموده را هرگز نمی‌توان با طرح های هیجانی و غیرواقع‌بینانه و ناسازگار با زیست‌بوم آن به توسعه در تراز آن رسانید.

 

مجمع نمایندگان استان خوزستان بر اساس عقلانیت جمعی معطوف به تمامی ابعاد سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی تاریخی و جغرافیایی توسعه، این طرح را نه تنها در مسیر توسعه استان نمی‌بیند بلکه آن را در شرایط حساس کنونی در تعارض با حل چالش‌های استان و مشکلات مردم شریف، نجیب، فرهیخته و وفادار استان می‌داند.


لذا ضمن مخالفت صریح با این طرح از همه مردم و نخبگان استان تقاضامندیم با همدلی و همگرایی و توجه به راهبرد بهره‌گیری خردمندانه از همه ظرفیت‌های انسانی و منابع طبیعی و خدادادی حل مشکلات و چالش‌های مبتلابه استان و روند توسعه در شأن خوزستان قهرمان را سرلوحه همه طرح‌ها و اقدامات خود قرار دهیم.

 

کد خبر 1085382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha