مهلت ارسال آثار به پویش ملی «احلی من العسل» اعلام شد

تنها گفت: آخرین مهلت ارسال آثار به پویش ملی دانش آموزی «احلی من العسل» به یاد حضرت قاسم بن الحسن (ع) پنجم مهرماه ۱۴۰۰ همزمان با اربعین حسینی است.

«محمود تنها»در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، با بیان اینکه پویش «احلی من العسل» همزمان با برگزاری نهمین سوگواره سراسری «احلی من العسل» به صورت مجازی آغاز به کار کرد، اظهار کرد: محورهای این پویش ملی شامل بخش ادبی (داستان نویسی و شعر)، بخش هنری (نقاشی، طراحی پوستر، تصویرسازی، نماهنگ، قیلم مستند کوتاه، عکاسی و خوشنویسی) و بخش معرفتی (پادکست، مداحی نوغلامان و خطابه خوانی) است.
 

رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش‌وپرورش مازندران  با بیان اینکه  در رشته داستان نویسی دانش آموزان علاقمند در مقطع متوسطه اول و دوم در قالب داستان و روایت با مضامین عاشورایی و عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین(علیه السلام) در محورهای مختلف نسبت به آفرینش اثر اقدام می نمایند، افزود: موضوعات این رشته شامل( اگر من جای حضرت قاسم(علیه السلام) بودم...،  محرم در خانه و زندگی ما، قاسم بن الحسن (علیه السلام) و ولایت مداری، شهدا در مکتب خانه قاسم و  قاسم بن الحسن (علیه السلام)  و قاسم سلیمانی) می شود.

 

تنها درخصوص جزئیات رشته شعر گفت: در این پویش عمده تمرکز موضوع به سرایش اشعار آئینی صرفاً با مضمون احلی من العسل و شهادت حضرت قاسم ابن الحسن و یا سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی می باشد.(اشعار با ترجیع بند احلی من العسل دارای امتیاز ویژه است.)

 

وی با بیان اینکه دانش آموزان تمام مقاطع تحصیلی برای شرکت در رشته نقاشی می بایست تصویر اسکن شده اثر خود را با مضامین و محورهای عاشورایی در قالب های رنگ روغن، سیاه قلم، آبرنگ و ...  به دبیرخانه ارسال نمایند، افزود: همچنین در رشته طراحی پوستر و تصویر سازی باید دانش آموزان متوسطه دوره دوم آثار خود را با مضمون محرم، عاشورا و با تأکید بر احلی من ا لعسل به دبیرخانه ارسال نمایند.

 

تنها بیان کرد: دانش آموزان متوسطه دوره اول و دوم با تولید نماهنگ (حداکثر 5 دقیقه) بر اساس اشعار و ملودی های عاشورایی و ترکیب تصویری به نقش نوجوانان و الگوپذیری آنان از فرهنگ تربیتی عاشورا و مکتب ایثارگرانه حضرت قاسم بن الحسن(علیه السلام) تأکید می نمایند.

 

وی ادامه داد:  دانش آموزان متوسطه دوره دوم می-توانند با دست مایه قرار دادن دو محور اصلی زیر با بیان هنری فاخر به زبان سینمای مستند در رشته فیلم کوتاه مستند این پویش شرکت نمایند.

 

تنها با بیان اینکه دانش آموزان برای شرکت در رشته عکاسی باید محوریت( هر خانه یک حسینیه، مراسم احلی من العسل از دوربین من، عزاداری در کوچه و محله، آئین های عزاداری، کودکان و نوجوانان در محرم و من و اربعین) را مورد توجه داشته باشند، گفت: دانش آموزان دوره اول و دوم متوسطه با نگارش هنرمندانه یکی از عبارات «إنَّ الحسین مصباح الهدی و سَفینَة النَّجاه »، « احلی من العسل» و« ما ملّت شهادتیم، ما ملّت امام حسینیم » در رشته خوشنویسی این پویش شرکت نمایند.

 

وی با بیان اینکه دانش آموزان همه دوره های تحصیلی می توانند با ارسال محتواهای مرتبط با حضرت قاسم(علیه السلام) و یا سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، حوادث و رویدادهای عاشورایی در قالب پادکست و در بازه زمانی حداکثر 4 دقیقه در بخش معرفتی این پویش صاحب اثر باشند، افزود: دانش آموزان پسر همه دوره های تحصیلی می توانند به صورت تصویری، برنامه مداحی خود را  با عنوان « مداحی نوغلامان »حداکثر به مدت 4 دقیقه به دبیرخانه ارسال نمایند.

 

تنها یادآورشد: همچنین دانش آموزان دختر و پسر دوره های متوسطه می توانند فایل تصویری خطابه خوانی خود را با موضوع حضرت قاسم(علیه السلام) و یا سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در مدت زمان حداکثر 4 دقیقه به دبیرخانه این پویش ملی ارسال نمایند.                                

 

وی خاطرنشان شد: آخرین مهلت ارسال آثار به پویش ملی دانش آموزی «احلی من العسل» به یاد حضرت قاسم بن الحسن (ع) پنجم مهرماه ۱۴۰۰ همزمان با اربعین حسینی است.       

 

تنها افزود: آثار باید به سامانه  و یا آی دی@ahlamenalasal1400 و @ahlamenalasal9 در شبکه شاد ارسال شود.
 

کد خبر 1087726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha