افتتاح ۵۲۱ پروژه در هفته دولت در قزوین/ همه باید دولت جدید را یاری کنند

جمالی پور از افتتاح ۵۲۱ پروژه با ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار در هفته دولت در استان قزوین خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «هدایت الله جمالی پور» در نشست خبری که امروز (سه شنبه ۲ شهریور) در بستر فضای مجازی برگزار شد، بیان کرد: یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی انتخابات است که باعث می شود مردم سرنوشت خود را تعیین کنند، دولت ها را با نگاه و رأی خود تشکیل دهند و فرصت جدید برای خدمتگذاری رقم بزنند که شاهد این اتفاق در سال جاری بودیم و ان شاالله خداوند متعال دولت جدید را مایه خیر و برکت، توسعه و پشرفت کشور قرار دهد.

 

استاندار قزوین ادامه داد: کشور در شرایط سختی قرار دارد و همه باید به این دولت کمک کنیم تا بتواند بر اساس وعده هایی که به مردم داده موفق شود؛ ساختن کشور در سایه همدلی آحاد مردم شکل می گیرد و دولت هایی موفق هستند که از ظرفیت همه مردم بهره گیرند.

 

وی عنوان کرد: دشمنان همه ظرفیت ها را بسیج کردند تا با ناامید کردن مردم و جلوگیری از کارآمد نشان دادن نظام، شرایط را برای مردم سخت کنند که لازم است همه در کنار دولت قرار گیریم و این کنار دولت بودن به معنای این نیست در مسئولیت و مقامی باشیم بلکه با همفکری و کمک اندیشه ای می شود دولت را یاری کرد و ان شاالله همه دلسوزان نظام در این شرایط سخت، ظرفیت خود را در اختیار دولت قرار دهند.

 

جمالی پور با اشاره به پروژه های هفته دولت اعلام کرد: امسال در هفته دولت با تلاش همکاران و مدیران در حوزه های مختلف اقتصادی، فرهنگی و غیره اتفاقات خوبی رقم خورده است، اگرچه طی سال به واسطه برنامه های دولت گذشته، هر پنجشنبه افتتاح ها پروژه هایی را داشتیم.

 

وی گفت: در هفته دولت جاری نزدیک ۵۲۱ پروژه با ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار افتتاح می شود که نزدیک ۴ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم از محل این پروژه ها ایجاد خواهد شد.

 

استاندار قزوین اظهار کرد: از بارزترین ویژگی های پروژه های قابل افتتاح در هفته دولت، توجه به روستاها است و بخش زیادی از پروژه ها در روستاها اجرا شده و توجه به روستاها و ایجاد ظرفیت، به نگهداشت جمعیت در روستاها و مهاجرت معکوس کمک کرده و می تواند برای امنیت و فرهنگ مناسب باشد.

 

وی تأکید کرد: ما امروزه به دلیل تصمیمات غلط گذشته مواجه با حاشیه نشینی در شهرها هستیم که خسارت هایی به دنبال داشته که ظرفیت سازی در روستاها حاشیه نشینی را کاهش داده و این ظرفیت ایجاد شده سبب می شود افراد به روستاها بازگردند و شرایط بهتری برای مردم فراهم شود.

 

جمالی پور با اشاره به ضرورت استفاده از سرمایه انسانی اضافه کرد: در سایه همدلی، همکاری و استفاده درست از سرمایه های انسانی می توانیم کشور را به قله های بلند توسعه برسانیم و سرمایه انسانی اگر مورد توجه قرار گیرد، کشور ما می تواند از ظرفیت های نهفته خود بهره برده و شرایط بی بدیلی را برای آینده کشور رقم بزند.

 

وی خاطر نشان اضافه کرد: البته مهم است باور کنیم ما می توانیم و امروز دانشمندان جوان و مردم ما بر این باور رسیدند که در سایه همفکری و بسیج همه ظرفیت ها می توان توسعه را شاهد بود.

 

استاندار قزوین در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش قیمت ها و شرایط اقتصادی موجود اظهار کرد: ما همه ظرفیت های استان را بسیج کرده ایم و با وجود گرانی ها سعی کردیم جلوی کمبودها را گرفته و مدیریت کنیم، هرچند بابت افزایش قیمت ها از مردم عذرخواهی می کنیم که برخی مربوط به تصمیمات کلان است ولی ما در استان سعی کردیم کمترین فشار به مردم آید و بحث را مدیریت کرده و به معیشت مردم کمک کنیم.

 

وی در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت استان در ابتلا به کرونا گفت: در بحث کرونا شرایط استان قزوین نسبت به اتفاقات رقم خورده در کشور بهتر است ولی هنوز هم با وضعیت اسف باری مواجه هستیم به طوری که نزدیک ۹۶۰ نفر در سطح بیمارستان های استان بستری هستند که این امر نشان دهنده شرایط سخت در بخش درمان است.

 

جمالی پور خاطر نشان کرد: در مقابله با کرونا ظرفیت ها را بسیج کرده و جامانده ای پشت درب های بیمارستان ها نداریم و مردم هم باید همت کرده و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و با دوری از اجتماعات کمک کنند شرایط بهتری را فراهم کنیم.

 

وی در خصوص کمبود واکسن آسترازانکا در استان یادآور شد: این مسئله را پیگیری کردیم و با توجه به خریدی که رقم خورده، واکسن مورد نیاز وارد شده و این نیاز به زودی تأمین می شود.

 

کد خبر 1087931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha