۴۵۰ پروژه در استان زنجان به مناسبت هفته دولت کلنگ زنی و افتتاح می شود

حقیقی گفت: به مناسبت هفته دولت ۴۵۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال با اشتغالزایی برای یک هزارو ۵۸۱ نفر بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، استاندار زنجان ظهر سه شنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان که به مناسبت هفته دولت و در دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار کرد: ۷۰۲ پروژه با اعتباری بیش از ۲۷ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال در استان تا پایان  امسال افتتاح و  کلنگ زنی خواهد شد.

 

فتح الله حقیقی افزود: به مناسبت هفته دولت نیز ۴۵۰ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۷ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال با اشتغالزایی برای یک هزارو ۵۸۱ نفر بهره برداری خواهد رسید.

 

وی با یادآوری اینکه ۹۸ درصد این پروژه‌ها افتتاح است، گفت: پروژه‌های سال‌های ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ از لحاظ تعداد کاهش یافته ولی اعتبارات اختصاص داده شده به صورت معناداری افزایش ۵۸۲ درصدی داشته است.

 

این مسئول از بازگشت به چرخه تولید چهار واحد مهم تولیدی در استان خبر داد که زمینه اشتغال یک هزار  را فراهم کرده و گفت: در استان زنجان طی سال ۹۷ به میزان ۱۵۰ هزار تن مواد شوینده تولید شد ولی اکنون بالای یک میلیون تن مواد شوینده تولید می‌شود که زنجان را به قطب کشوری تبدیل کرده است.

 

وی به رتبه سوم کشوری استان زنجان در نرخ مشارکت اجتماعی اشاره کرد و افزود: در حوزه صنعت، رتبه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به ۱۳ رسیده است و در بخش معدن نیز ۳۵۰ معدن دارای پروانه بهره‌برداری داریم که از این تعداد ۲۴۰ معدن در حال فعالیت است.

 

حقیقی ادامه داد: صادرات استان در سال گذشته به ارزش ۲۷۰ میلیون دلار بود که ۲۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد و طبق پیش‌بینی انجام شده در سال‌جاری بیش از ۴۰۰ میلیون دلار صادرات خواهیم داشت.

 

استاندار زنجان خاطرنشان کرد: ۳۰ مرکز واکسیناسیون در استان راه‌اندازی شده که توانایی تزریق ۳۰ هزار دُز واکسن کرونا در روز را دارد، به همین دلیل دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان در جایگاه چهارمین دانشگاه کشور است.

 

حقیقی در پایان افزود: مسکن ملی با ۱۵ هزار و ۵۰۰ واحد تعریف شده، اکنون از این تعداد ۴۵۶۰ واحد طبقه چهارم احداث شده و ۱۰۰۰ واحد نیز در حال نازک‌کاری و مابقی در حال ساخت طبقات اول، دوم و سوم است.

کد خبر 1087959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha