بازارچه صنایع دستی شهر آیسک افتتاح شد

همزمان با پنجمین روز از هفته دولت در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان بازارچه صنایع دستی شهر آیسک افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، همزمان با پنجمین روز از هفته دولت در مراسمی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی، فرماندار سرایان، امام جمعه بخش آیسک و مسئولان شهرستان سرایان و بخش آیسک، بازارچه صنایع دستی شهر آیسک افتتاح شد.

 

این بازارچه در مجموعه گردشگری، تفریحی و ورزشی ملت آیسک واقع در حاشیه جاده سرایان به فردوس به مساحت 320 مترمربع احداث شده و دارای 10 غرفه است.


در این مراسم «محمد عرب» رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سرایان گفت: برای اجرای این پروژه مبلغ 2200 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی وزارت میراث فرهنگی، هزار میلیون ریال از محل اعتبارات سفر استاندار و 6800 میلیون ریال از محل اعتبارات شهرستانی و منابع داخلی شهرداری آیسک هزینه شده است و نکته مهم در این پروژه مدت زمان اندک اجرای آن است که از اوایل اسفند سال گذشته آغاز و در شهریور به بهره برداری رسیده است.


«حسن رمضانی» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت عرضه تولیدات صنعتگران و هنرمندان صنايع دستی و محلی، احداث بازارچه صنایع دستی با همکاری شهرداری آیسک را فرصت مغتنمی برای فعالان این حوزه در شهرستان سرایان و بخش آیسک برشمرد. 

 

وی با اعلام اینکه با تلاش و همکاری نزدیک شهرداری آیسک این پروژه در مدت 6 ماه به انجام رسیده است، از مسئولان شهرستان سرایان خواست زمینه فعال شدن این بازارچه و مجموعه گردشگری را با ایجاد رمپ و اتصال به جاده اصلی، نصب تابلوی مناسب و... فراهم کنند تا شاهد حضور گردشگران و مسافران در این مجموعه باشیم. 

 

«ابراهیم رسولی مقدم» فرماندار شهرستان سرایان نیز با اشاره به اینکه به همت میراث فرهنگی شهرستان سرایان ظرفیت اماکن اقامتی برای مسافران وگردشگران در سطح این شهرستان به  400 نفر رسیده است، افزود: صنایع دستی تکمیل کننده بخش گردشگری است و توسعه صنایع دستی و بازار یابی و فروش تولیدات آن نقطه شروعی برای توسعه پایدار شهرستان سرایان است. 

 

در حاشیه این افتتاح، نمایشگاه تولیدات صنایع دستی شهر آیسک در پنج غرفه برپا شد که مورد بازدید مدیر کل، معاون صنایع دستی اداره کل و مسئولان محلی قرار گرفت.

 

 

 

 

کد خبر 1088561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha