سرعت تکمیل طرح‌های آب و فاضلاب به ۵۰ درصد کاهش یابد

محرابیان با بیان اینکه بسیاری از طرح‌های آب و فاضلاب به طور کامل تکمیل نشده و مردم نمی‌توانند از مزایای آنها به طور کامل استفاده کنند گفت: برای تکمیل این طرح‌ها به دستور رئیس جمهور مقرر شد منابع لازم زودتر تزریق شود و مدت اجرا به ۵۰ درصد کاهش یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «علی اکبر محرابیان» امروز (جمعه ۵ شهریور) در حاشیه سفر رئیس جمهور به خوزستان، در بازدید از رصدخانه آب و انرژی سازمان آب و برق خوزستان در جریان وضعیت سدهای استان قرار گرفت و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز در معیت رییس جمهور نخستین سفر دولت را به خوزستان داشتیم تا از نزدیک برخی از طرح های آب و فاضلاب استان بازدید کنیم.

 

وزیر نیرو با بیان اینکه در طی سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری های بسیار زیادی در حوزه آب و فاضلاب خوزستان انجام شد افزود: مردم قهرمان خوزستان گلایه های به حقی را از ۲ حوزه آب و فاضلاب دارند و علت اصلی آن این است که بسیاری از طرح‌های آب و فاضلاب به طور کامل تکمیل نشده و مردم نمی‌توانند از مزایای این طرح به طور کامل استفاده کنند.

 

وی موضوع فاضلاب را مشکل اغلب شهرهای استان دانست و تصریح کرد: سطح آب در این شهرها نسبت به شهرهای دیگر بالا است و دفع فاضلاب به خوبی انجام نمی‌شود که لازم است در این شهرها تصفیه خانه های مدرن و بروز به همراه شبکه‌های دفع آب داشته باشیم.

 

محرابیان اضافه کرد: به طور مثال در شهر اهواز طی سال های گذشته در شرق کارون تصفیه خانه ای با سرمایه‌گذاری سنگین احداث شده اما متاسفانه شبکه دفع فاضلاب به طور کامل انجام نشده و در مرحله ابتدایی قرار دارد.

 

وی به بازدید رئیس جمهور از تصفیه خانه های فاضلاب اهواز اشاره کرد و ادامه داد: سرعت کار نسبتا کند و پیشرفت کار نسبت به آن چیزی که انتظار می‌رفت بسیار کم بود که مقرر شد منابع لازم زودتر تزریق شود و با سرعت این کار به اتمام برسد، همچنین با دستور رئیس جمهور مدت اجرا باید ۵۰ درصد کاهش پیدا کند و کارگاه‌های متعدد در شهر اهواز ایجاد شود تا بتوانیم سریع‌تر شاهد بهره‌برداری‌ از سیستم فاضلاب باشیم و فاضلاب شهر توسط شبکه به تصفیه خانه برسد.

 

وزیر نیرو در خصوص آب شرب و کشاورزی در استان بیان کرد: سه  طرح بزرگ آب در سطح استان داریم؛ نخست طرح غدیر است که ۲۶ شهر بزرگ استان را مشروب از آب شرب و کشاورزی می‌کند که به ۱۸ شهر آب رسیده است.

 

وی ابراز کرد: فاز اول این طرح برای تامین آب از سد کرخه انجام شده اما آب با کیفیتی نیست لذا پیش بینی شده بود که منبع و مخزن آب به سد دز تغییر پیدا کند اما این طرح متوقف است و با بررسی انجام شده مقرر شد تا با یک روش میان‌بر هرچه سریع‌تر آب دز را به ایستگاه‌های پمپاژ این شهرستان‌ها برسانیم و وارد شبکه کنیم چرا که آب دز بسیار با کیفیت است.

 

محرابیان در پایان یاد آور شد: امیدواریم هرچه سریع‌تر شاهد رفع مشکلات مردم خوزستان در زمینه آب و فاضلاب باشیم.

 

در این جلسه «فرهاد ایزدجو» مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان و معاونین وی آخرین وضعیت منابع آب سدهای استان را به وزیر گزارش دادند.

 

کد خبر 1088735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha