کانون های مساجد در ترویج فرهنگ دینی نقش موثری دارند

امام جمعه موقت اراک گفت: کانون های مساجد نقش موثری در ترویج فرهنگ دینی و عاشورایی دارند.

به‌گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، حجت الاسلام  « عبدالهی» شامگاه گذشته در مراسم تقدیر از  هیات مذهبی منطقه هجرت و قائم  گفت: هیات مذهبی در دهه اول محرم برنامه های عزاداری خود را با رعایت کامل قوانین و پروتکل های بهداشتی برگزار کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.

 

امام‌ جمعه موقت اراک، ضمن تسلیت ایام شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفایش به بیان سخنانی در رابطه با قیام سید و سالار شهیدان پرداخت و افزود: قیام امام حسین علیه السلام الگویی برای همه آزادی خواهان و مسلمانان جهان است.

 

وی همچنین به نقش و جایگاه امام حسین(ع) در قیام عاشورا اشاره کرد و ادامه داد: تبیین سیره و منش و اهداف قیام امام حسین(ع) در جامعه ضروری است و کانون های فرهنگی هنری مساجد که بیشتر با قشر جوان و نوجوان سروکار دارند می توانند در این راستا فعالیت های بیشتری انجام دهند.

 

این مقام مسئول در ادامه به اهمیت عزاداری و چگونگی برگزاری مراسم عزاداری در سوگ سید و سالار شهیدان نیز پرداخت و بیان کرد: ماه محرم، ماه پیروزی خون بر شمشیر و الهام بخش مبارزه با ستمگران است و برنامه عزاداری و سوگواری در این ماه سبب آشنایی اقشار مختلف به ویژه نسل جوان و نوجوان با فرهنگ ایثار و شهادت می شود.

 

حجت الاسلام عبداللهی، ضمن تقدیر از مسئول و اعضای کانون فرهنگی هنری مشکات، مسجد حجت ابن الحسن، گفت: در این کانون به همت و تلاش مدیر کانون فعالیت های گسترده فرهنگی، هنری و مذهبی انجام و جوانان این منطقه از این برنامه ها بهره مند می شود.

 

امام جمعه موقت اراک با تاکید بر اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد نقش موثری در ترویج فرهنگی دینی و قیام امام حسین(ع) دارند، افزود: مخاطب این مراکز فرهنگی بیشتر قشر جوان و نوجوان هستند به همین دلیل باید در راستای ترویج فرهنگ و معارف دینی و اهل بیت(ع) بیشتر تلاش شود.

 

گفتنی است، در این مراسم که به همت کارگروه منطقه هجرت در مسجد حجت بن الحسن(عج) با حضور جمعی از مسئولان استانی و شهرستان برگزار شد، از هیآت های مذهبی منطقه هجرت و قائم با اهداء لوح سپاس و هدایایی تقدیر شد.

کد خبر 1088857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha