گمرک بندر آستارا رسما آغاز به کار کرد

گمرگ منطقه ویژه اقتصادی بندر آستارا رسما آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، آیین آغاز به کار رسمی گمرک منطقه ویژه اقتصادی آستارا امروز(سه‌شنبه، ۹ شهریور) با حضور نماینده مردم آستارا در مجلس، مدیر کل سازمان بنادر و دریانوردی گیلان، مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری گیلان، ناظر گمرکات گیلان، سرپرست فرمانداری و جمعی دیگر از مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد.

 

«کریم رسولی» در این آیین اظهارکرد: امروز با تکمیل همه زیرساخت‌های سخت‌افزاری و نرم‌‎افزاری، گمرک منطقه ویژه اقتصادی شاهد آغاز به کار رسمی این گمرک هستیم.

 

مدیر کل گمرک بندر آستارا با بیان‌اینکه از این پس صدور اظهارنامه‌های گمرکی برای انجام رویه‌های صادرات، واردات و ترانزیت با کد اختصاصی گمرک منطقه ویژه اقتصادی صورت می‌گیرد، افزود: از این پس دیگر نیازی به رفت و آمد به ساختمان اداره کل گمرک نیست.

 

وی جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی را از مهم‌ترین اهداف تشکیل مناطق ویژه دانست و تصریح‌کرد: شرکت‌های تولیدی که قصد صادرات دارند، می‌توانند ماشین‌آلات خود را از این منطقه وارد و فعالیت‌های کارگاهی و کارخانه‌ای را در این منطقه راه‌اندازی کنند.

 

رسولی با اشاره به اینکه گمرکات عادی از ترانزیت خارجی کالا از مرز به مرز محروم هستند، گفت: این نوع ترانزیت در منطقه ویژه آستارا فعال شد.

 

مدیر کل گمرک بندر آستارا با بیان‌اینکه گمرک این شهرستان با ۱۶۰ پرسنل در حوزه‌های زمینی، دریایی و ریلی فعالیت می‌کند، خاطرنشان‌کرد: ساختار نیروی انسانی موجود، کفاف حجم بالای کار در این گمرکات را ندارد.

کد خبر 1090086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha