۵۳بیمار جدید کرونا در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی سمنان بستری شدند

دانایی از بستری شدن ۵۳بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی سمنان خبرداد.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان ازسمنان؛«نوید دانایی» درگفتگو با خبرنگاران گفت: ۵۳ بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بستری شدند.

 

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان درخصوص آخرین آمار شیوع بیماری کرونا ویروس بیان داشت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۳۸ هزارو۷۰۶ مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

 

وی با بیان اینکه  در ۲۴ ساعت گذشته (از ۸ تا۹ شهریور ماه سال جاری) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵۳ بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند افزود: بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به هشت هزار و 896 نفر رسیده و ۲۹ هزار و ۸۱۰ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

 

دانایی بیان کرد: خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به هفت هزارو۵۳۲ نفر رسید.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان درادامه  از پذیرش بیماران از روز شنبه ۱۳ شهریور ما ه سال جاری در بیمارستان جدیدالاحداث پانزده خرداد مهدیشهر خبر داد و گفت: با توجه به تعهدات اداره کل راه و شهرسازی استان به عنوان متولی اصلی ساخت و همچنین تجهیز این بیمارستان توسط دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، شاهد پذیرش مراجعین و بیماران در این بیمارستان خواهیم بود.

 

 وی با ابراز خرسندی از اینکه روند و مراحل تجهیز این بیمارستان توسط دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در کوتاهترین زمان و به همت همکارانم انجام شده است  افزود: با توجه به شیوع کرونا ویروس و درگیری حوزه سلامت با این ویروس منحوس، باعث نشده که حوزه سلامت از بهره برداری و راه اندازی پروژه های دردست احداث در مناطق تحت پوشش دانشگاه غافل شده باشد.

 

دانایی ضمن قدردانی از مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی  درراستای کمک به ساخت و راه اندازی بیمارستان پانزده خرداد مهدیشهر تصریح کرد: با توجه به موقعیت جغرافیایی استان سمنان و قرار گرفتن این استان در مسیر زائرین حرم مطهر رضوی و دریافت مجوز پذیرش بیماران بین الملل توسط دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، باید به موضوع توریسم درمانی بیشتر توجه شود و با پیشرفت و توسعه بیش از پیش مراکز درمانی در این استان و جذب بیماران از استان های هم‌جوار در راستای توسعه بیشتر استان گام برداریم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به این که بیمارستان پانزده خرداد با زیربنای هشت هزارو۶۰۰ متر مربع بنا شده است،اظهارداشت: این بیمارستان در سال ۱۳۹۰ کلنگ زنی شد و با ۸۵ تخت بیمارستانی شامل بخش اورژانس، بستری،ویژه، اتاق عمل، رادیولوژی و... پذیرای مراجعان است.

 

وی سلامت را ضامن آرامش، نشاط، آسایش، پیشرفت، رفاه اجتماعی و امید مردم و جامعه دانست و گفت: سلامت حق مردم است و مسئولان باید برای احقاق آن با فراهم کردن زیرساخت ها، برنامه ریزی های لازم را انجام دهد.

کد خبر 1090091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha