۵ نفر در ارتباط با آتش سوزی تالاب انزلی شناسایی و دستگیر شدند

فلاح میری با بیان اینکه دستگاه قضایی بدون اغماض با خاطیان برخورد می کند گفت: در ارتباط با آتش سوزی تالاب انزلی یک نفر بازداشت و چهار نفر تحت نظر هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از انزلی، «سید مهدی فلاح میری» امروز(چهارشنبه، ۱۰ شهریور) در جمع خبرنگاران با اشاره به آتش سوزی تالاب انزلی که متاسفانه داستانی باسابقه در استان گیلان است گفت: خشکسالی امسال موجب تشدید این آتش سوزی شد اما در کنار آن کمبود امکانات و اهمال برخی متولیان در این زمینه نیز مشهود است که قطعا برای آنها پرونده تشکیل می‌شود.

 

دادستان عمومی و انقلاب گیلان با بیان اینکه تالاب انزلی نگین خاورمیانه بوده اما از حداقل امکانات حفاظتی برخوردار است افزود: باید در این راستا تدابیری اتخاذ شود و دستگاه قضایی بدون اغماض با خاطیان برخورد می کند.

 

وی اعلام کرد: در ارتباط با آتش سوزی تالاب انزلی یک نفر بازداشت و چهار نفر تحت نظر هستند.

 

«اکبر سبحانی» نیز گفت: نگهداری تالاب بر عهده محیط زیست است که طی امسال و سال‌های گذشته عوامل انسانی حریق‌هایی در این منطقه موجب شدند.
 

 

دادستان انزلی از افراد خودجوشی که در امر اطفاء حریق کمک کردند، تقدیر کرد و افزود: مدیریت بحران استان در این منطقه مستقر شده و از برخی امکانات استانی و کشوری برای اطفاء حریق استفاده شده است.

 


وی با بیان اینکه قطعا باید امکانات اطفای حریق جهت نگهداری و حفاظت از محیط زیست در این منطقه مستقر باشد تاکید کرد: سند مالکیت تالاب به موجب قانون در اختیار وزارت نیرو است و این اداره باید در حفظ تالاب کوشا باشد. 

 

سبحانی با اعلام اینکه حریق عمدی بوده است اذعان کرد: برای این پدیده پرونده تشکیل و اطلاعات لازم به مراجع قضایی ارسال شده است و عوامل انسانی شناسایی شده اند.

 


 

کد خبر 1090351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha