پردیس سینمایی شیروان چشم انتظار اعتبارات

عملیات احداث پردیس سینمایی امید به دلیل عدم اعتبارات راکد مانده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از شیروان پردیس سینمایی شهر شیروان در استان خراسان شمالی در حالی 30 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، که طبق وعده شهرداری قرار بود این پروژه در شهریور ماه امسال (۱۴۰۰) به بهره برداری برسد.

 

 

 

پردیس امید نام پروژه سینمایی است که از سال ۹۷ با ابتکار سازمان همیاری شهرداری ها و دهیاری های کشور، سازمان امور سینمایی و سمعی بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شهرهای فاقد سالن سینما در دستور کار قرار داد  و در این ارتباط تاکنون ۲۰ پردیس سینمایی در این شهرها احداث و ۱۱ پردیس دیگر نیز در دست اقدام قرار دارد.

 

 

پردیس سینمایی امید شیروان به عنوان بیست و یکمین پردیس  با زیربنای ۷۰۰ مترمربع و ۹۵۰ مترمربع زمین با سه سالن و ظرفیت ۳۰۰ صندلی  مهرماه سال گذشته عملیات اجرایی آن با پیمانکاری شهرداری این شهر شروع شد که اینک منتظر تخصیص اعتبارات برای شروع مجدد عملیات است.

 

 

 

شهرداری متعهد شد تا با بهره گیری از ۱۲ میلیارد ریال کمک های بلاعوض سازمان سینمایی و همیاری شهرداری ها و دهیاری های کشور و ۱۰ میلیارد ریال کمک فرمانداری این شهرستان این پروژه را تا شهریور ماه سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برساند و حال در آستانه نزدیک شدن به زمان تحقق این تعهد، بررسی ها نشان می دهد که این پروژه نه تنها به سرانجام نرسید که صرفا 30 درصد پیشرفت دارد و تکمیل آن در شرایطی که تاکنون بنا به ادعای شهرداری 12 میلیارد ریال اعتبار هزینه شد، حدود 70 میلیارد ریال  دیگر بودجه نیاز دارد.

 

 

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی برای پیگیری این طرح گفت: سازمان سینمایی کشور برای این طرح از ۷ میلیارد ریال اعتبار دستور پرداخت ۲ میلیارد ریال را داده اما تفاهم نامه به امضای شهردار نرسیده و موفق به اخذ مبلغ نشده ایم که انتظار می رود تفاهم نامه سریع تر امضا شود تا مبلغ سریع تر اخذ شود.

 

 

 

حسین فرخنده با بیان اینکه ۵ میلیارد ریال باقی مانده پس از پایان کار برای خرید تجهیزات جذب خواهد شد، اظهار کرد: قرار بود ۲۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح از اعتبارات شهرستانی تخصیص یابد که تاکنون این امر محقق نشده است و باید شهرداری و فرمانداری اقدامات لازم را انجام دهند و اجازه ندهیم این پروژه راکد بماند تا هر چه زودتر شاهد افتتاح آن باشیم.

 

 

 

وی اضافه کرد: با اجرای به موقع طرح اتمام آن نیاز به ۳۰ میلیارد ریال اعتبار داشت که فرصت ها را از دست داده ایم و اینک باید جلوی روند طولانی شدن آن را گرفت زیرا مالک و بهره بردار آن شهرداری است و سایر استان ها با امضای مفاد تفاهمنامه اقدام به ساخت کرده و مشکلی برای آن پیش نیامده است.

 

 

 

سرپرست شهرداری شیروان هم گفت: کل اعتبار این طرح ۷۰ میلیارد ریال است که قرار است تنها کم تر از ۳ درصد مجموع کل هزینه معادل ۲ میلیارد ریال  را سازمان سینمایی تخصیص دهد.

 

 

مرتضی رضوانی با بیان اینکه شهرداری تاکنون ۱۲ میلیارد ریال از محل منابع داخلی برای این طرح هزینه کرده خاطرنشان کرد: همچنین تسهیلات کم بهره ۱۰ میلیارد ریال در این طرح به شهرداری تعلق نگرفته است.

 

 

 

معاون شهردار شیروان گفت: برای این طرح قرار بود سازمان سینمایی ۷ میلیارد ریال کمک بلاعوض در مرحله آغاز عملیات به شهرداری پرداخت کند همچنین ۵ میلیارد ریال از سازمان دهیاری ها و شهرداری و ۱۰ میلیارد ریال اعتبارات فرمانداری بود.

 

 

 

مسعود الهی عنوان کرد: اینک این طرح ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که تاکنون اعتباری از محل فرمانداری تخصیص داده نشده است.

 

 

 

معاون برنامه ریزی فرماندار شیروان هم گفت: تاکنون ۱۲ میلیارد ریال از محل منابع داخلی شهرداری برای این طرح هزینه شده است.

 

 

 

سید وحید میرزا محمدزاده خاطرنشان کرد: مشکل اصلی عدم تعریف کد پروژه است که دستگاه های متولی برای جذب اعتبارات باید پیگیر تعریف کد پروژه باشند تا بر آن اساس اعتبارات فرمانداری هم تخصیص یابد.

 

 

 

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

 

کد خبر 1090507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha