برای اجرای  بهتر «بیانیه گام دوم انقلاب» نیازمند افزایش جمع گرایی هستیم

مدیر دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور نقطه جمع گرایی را مهم ترین دغدغه امروز همه دانست و گفت: در اجرای هرچه بهتر بیانیه گام دوم نیازمند افزایش جمع گرایی هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، نشست هم اندیشی فعالان فرهنگی شهرستان گچساران با حضور مدیر دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی و رئیس اداره برنامه ریزی فرهنگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور و رئیس دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد در گچساران برگزار شد.

 

«حجر حسنی سعدی» در این نشست، گفت: در چارچوب نظام مقدس جمهوری اسلامی چندتا سه گانه وجود دارد که یکی امام جمعه، یک امامت جمعه و یک امام جامعه که این سه گانه نیز به نماز جماعت، نماز جمعه و مناسک حج پیوند می خورد و این سه گانه ها هم به مسجد، مسجد جامع و مسجدالحرام پیوند می خورند.

 

مدیر دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور افزود: این سه گانه ها تدبیر خداوند متعال برای شکل گیری حرکت و ایجاد شبکه ای برای انسجام و وحدت بیشتر امت اسلام است.

 

وی ادامه داد: تمام مردم محلات این شهر روزی سه مرتبه وعده نماز را اجرا می کنند و هفته ای یک بار در نماز جمعه جهت پاک سازی جامعه نیز شرکت و امت اسلامی هم سالی یک بار در مناسک حج و مسجدالحرام حضور به هم می رسانند.

 

حسنی سعدی یادآور شد: اساس نظام اسلامی مبتنی بر جمع گرایی در جامعه شکل گرفته و آیه 200 سوره آل عمران به این موضع اشاره دارد، کلمه جمع گرایی مقابل فردگرایی است، چرا که اثرات جمع گرایی بسیار ارزشمند است.

 

مدیر دفتر مطالعات و برنامه ریزی فرهنگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: لازم است که فعالین فرهنگی سطح مطالعات خود را بالا ببرند، بنابراین این نقطه جمع گرایی مهم ترین دغدغه امروز همه ما است که در اجرای هرچه بهتر بیانیه گام دوم نیازمند افزایش جمع گرایی هستیم.

 

وی تصریح کرد: باید یک پیوستگی برنامه ای بین فعالیت های فرهنگی این شهرستان به وجود بیاید، زیرا فرصت تک پری و تک تیراندازی نداریم، چرا که 40 سال تجربه کرده ایم و همه باید حول محور امام جمعه شهرستان فعالیت کنند و اتفاقات خوبی هم رقم بزنند.

 

این مسئول کشوری تصریح کرد: مسائل مالی و امکانات سخت افزاری بسیار مهم است اما کار فرهنگی هم نباید به کار اقتصادی پیوند داده شود، چرا که بسیاری از جوانان با دست خالی فعالیت می کنند و اقدامات ارزشمندی هم شکل داده اند.

 

حجت الاسلام «عبدالرحیم عبودی»، مسئول دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد هم در ادامه، گفت: بخش زیادی از برنامه های فرهنگی مساجد و حتی ادارات شهرستان را اساتید حوزه علمیه اداره می کنند و زحمت مبلغین را خود حوزه علمیه متقبل می شود، بنابراین حوزه علیمه به عنوان یک سرچشمه در کار فرهنگی است، هرچند مشکلاتی هم وجود دارد اما اقدامات خوبی صورت گرفته است.

کد خبر 1090790

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha