وحدت میان مردم و مسئولان و بازگشت اعتماد عمومی در گرو عمل به وعده ها است

امام جمعه بجنورد افزود: مدیران انتخابی جدید یا وعده ندهند و یا اگر وعده دادند به آن عمل کنند تا اعتماد و همدلی را به دنبال داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، «حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری» امروز(12 شهریور) در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلی بزرگ امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با تأکید بر رعایت تقوای الهی و توجه به امر به معروف و نهی از منکر، گفت: ایجاد وحدت در جامعه یک معروف بزرگ است که همه از مردم تا مسئولان تکلیف دارند این مهم را در جامعه ایجاد کنند.

 

 

 

امام جمعه بجنورد افزود: وحدت باید در بین وزرا و قوای نظام برقرار باشد، چرا که گاهی هر یک از وزارتخانه ها و یا قوای سه گانه نیاز به کمک دیگری برای رفع مشکلات جامعه دارد که این امر نیازمند وحدت بین آن ها است.

 

 

 

وی حضور مردم در صحنه های مهم کشور را قدرت جامعه و نظام اسلامی خواند و بیان کرد: اگر وحدت، همراهی و همگامی بین مردم و مسئولان برقرار باشد بسیاری از مشکلات و معضلات جامعه حل می شود.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی حضور میدانی رئیس جمهور برای بررسی مسائل و مشکلات را قابل تقدیر خواند و بیان کرد: این امر، مردمی بودن رییس جمهور را می رساند و باعث برگشت اعتماد مردم به دولت و در نهایت ایجاد وحدت خواهد شد.

 

 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری شرط دیگر برای ایجاد وحدت بین مردم و مسئولان را عمل به وعده ها برشمرد و اظهارکرد: چه رییس جمهور و چه مدیران انتخابی جدید یا وعده ندهند و یا اگر وعده دادند به آن عمل کنند تا اعتماد و همدلی را به دنبال داشته باشد.

 

 

 

وی تأکید کرد: اگر رییس جمهوری در شعارهای انتخاباتی خود وعده ای داده، باید نوشته شود و برای عمل به آن برنامه ریزی صورت گیرد.

 

 

 

امام جمعه بجنورد با اشاره به اینکه در هر دولتی مدیران جدیدی انتخاب و سر کار می آیند، افزود: باید توجه داشت این اشخاص از بین افراد جهادی، انقلابی، متدین، با انرژی، کار بلد و شجاع برای انجام تصمیم های بزرگ انتخاب شود.

 

 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری خاطرنشان کرد: در این بین گاهی دیده می شود که احزاب و یا گروه هایی بنا بر رفاقت و منافع، اشخاصی را معرفی می کنند که شرایط لازم را ندارد و این خیانت در حق خود آنان و مردم است.

 

 

 

وی افزود: امروز روز رفاقت بازی و در نظر گرفتن منافع شخصی نیست، جامعه از این رفتارها خسته شده و نیازمند ایجاد تغییر در این زمینه است.

 

 

 

امام جمعه بجنورد بحث سلامت مالی در نظام خانواده و نظام مدیریتی کشور را یکی از اولویت های امر به معروف خواند و افزود: در بین اقوام و نزدیکان اگر کسانی اهل خمس و زکات نباشند باید نهی از منکر کرد و همچنین در حوزه مدیریتی اگر شاهد حیف و میل بیت المال شدیم باید مانع این منکر شویم.

 

 

 

وی همچنین با تأکید بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی برای کنترل و ریشه کن شدن بیماری کرونا، اظهارکرد: در کنار رعایت بهداشت، بحث تضرع و دعا برای رفع این گرفتاری بسیار لازم است که مقام معظم رهبری بارها به دعای هفتم صحیفه سجادیه در این خصوص اشاره کرده اند.

 

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در پایان به روز مبارزه با استعمار انگلیس و شهادت رییس علی دلواری اشاره کرد و گفت: اگر تاریخ را نگاه کنیم پر شده از جنایت های استعمار پیر و دیگر استعمارگران عالم که باید نظام با تمام توان در برابر آن ها ایستاد.

کد خبر 1090886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha