شادی‌ و غم مومنان انعکاس شادی و غم امام آنها است/ امام ما را از کاروان شیطان نجات می‌دهد

یک عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شادی‌ و غم مومنان انعکاس شادی و غم امام آنها است، گفت: مومنان هنگام مرگ این را بهتر از هر چیزی درک می‌کنند که چگونه امام آنها را از کاروان شیطان نجات داده‌ است.

به ‌گزارش خبرنگار غدیر و مهدویت خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «سید مهدی میرباقری» به‌مناسبت شهادت امام سجاد(ع) در حسینیه آیت‌الله حق‌شناس به سخنرانی پرداخت و گفت: یکی از خصوصیت‌هایی که در انسان‌ها نیاز است که انبیا آن را اصلاح کنند حزن و اندوه است.

 

وی افزود: دستگاه شیطان هم تلاش می‌کند که در جبهه خود برای خوشی‌ها و نشاط‌های پیروان خود و و اعضاء خود تدبیری داشته باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با استناد به روایتی از امام حسین(ع) مبنی بر اینکه در دنیا دو امام گمراهی و هدایت وجود دارد که امت هرکدام در روز محشر با امام خود برمی‌خیزد، عنوان کرد: همانگونه که امام هدایت تلاش می کند امت خود را بسازد شیطان هم تلاش می‌کند که امت خود را گمراه کند.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خداوند مومنین را از کافران و پاکی‌ها را از ناپاکی‌ها جدا می‌کند، اظهار کرد: در این مسیر خداوند پرده‌های غیب را برای انبیاء و اولیاء خود آشکار می‌کند و بر کسی غیر از آنها نشان نمی‌دهد. انبیاء و اولیاء الهی به میزان ماموریت خود غیب عالم را در اختیار داشتند که بدانند چه کار کنند. به میزانی که مصلحت و مأموریت داشتند پشت پرده را برای مردم آشکار می‌کنند؛ بنابراین خداوند از مردم می‌خواهد تا به پیامبران و اولیای الهی ایمان بیاورند که آنها را به حیات طیبه برساند.

 

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) شما را با خود به امنیت عالم می‌برد و به سوی ناامنی نمی‌برد، ابراز کرد: با وجود همه بلاهای صحنه کربلا امام حسین(ع) می دانستند که چه می کنند. وقتی فرعون حضرت موسی(ع) و قوم او را تهدید کرد خداوند از عالم غیب راه را به حضرت موسی(ع) نشان داد که چگونه از رود نیل بگذرند و فرعون را در آن غرق کنند. حضرت موسی(ع) قبل از حرکت شیوه نجات پیدا کردن خود و امت با غیب تا آخر دیده بود اما بنا نبود هر‌آنچه دیده بود به مردم بگوید.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان اینکه هدایت همه عوالم و غیب همه عوالم در دست انبیاء است، گفت: خداوند در قرآن کریم می فرماید اگر به این پیامبر و رسول الله ایمان بیاورید و تقوا پیشه کنید هدایت می‌شوید اما پس از اینکه ایمان آوردید باید تعهد داشته باشید و همراه او باشید یعنی جان و مال خود را با او خرج کنید که اگر جدا کنید بی تقوا هستید همه چیز خود را با او در کنار او باید خرج کنید. اگر با پیامبر(ص) همراه شوید هر مصیبت و سختی در این مسیر به شما برسد برای شما عمل صالح محسوب می‌شود.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بیعت و تبعیت شما از پیامبر(ص) تبعیت از خداوند است، تاکید کرد: وقتی حضرت ابراهیم(ع) همسر و فرزندش را در آن وادی بدون زرع می‌گذارد به عالم غیب آگاهی دارد و می‌داند که در این سرزمین کسانی می‌آیند که نسل‌های آینده او را ادامه می دهند.

 

وی با بیان اینکه در ماموریت الهی باید به پیامبر خدا ایمان داشته باشید چراکه او با عالم غیب آگاهی دارد، ابراز کرد: پیامبر الهی همراهان خود را به وادی خطر نمی برد بلکه به واحدی امنیت می‌برد. ساختن امت کار بسیار سختی است حوادث و وقایع سختی همچون عاشورا پیش می‌آید که در آن مومنین از کافران جدا می‌شوند.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری بیان کرد: خداوند می فرماید در مسیر هدایت هر چه از دست شما می‌رود نباید ناراحت شوید چرا که ما شما را تدبیر می‌کنیم، اگر خود را به خدا می‌سپارید و در مسیر الهی مسابقه می‌دهید دیگر نباید برای کم و زیاد شدن‌ها غصه بخورید.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه هرکس دل در گرو دنیا دارد نمی‌تواند در مسیر الهی مسابقه دهد، گفت: تا زمانی که انسان اسیر آمد و شدهای دنیا باشد نمی‌تواند با اولیای الهی به سوی خدا مسابقه بدهد. شیطان برای اینکه شما را از مسیر مسابقه به سوی خدا خارج کند شما را به لهو و لعب، تفاخر و تکاثر مشغول می‌کند.

 

وی با بیان اینکه سرور و خوشحالی اهل ایمان و کافران یکسان نیست، اظهار کرد: خوشی و خوشحالی مومن آدابی دارد که شبیه آداب گمراهان نیست.

 

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری با بیان اینکه امام حسین(ع) یک فضای نورانی از حزن عاشورایی را بر عالم مسلط کردند که ملک و ملکوت را درگیر خود کرد، گفت: شیطان حق انبیا را با باطل خود مخلوط می‌کند که مومنان را فریب دهد. این‌گونه نیست که مومنان غصه نداشته باشند اما حزن،بکاء و ناراحتی آنها برای آمد و شده دنیا نیست بلکه برای آخرت است.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شادی‌ و غم مومنان انعکاس شادی و غم امام آنها است، عنوان کرد: آنها با شادی و غصه امام خود شاد می شوند با غم آنها غمگین می‌شوند. مومنان هنگام مرگ این را بهتر از هر چیزی درک می کنند که چگونه امام آنها را از کارناوال شیطان نجات داده‌ است. به میزانی که مومنان ایمان داشته باشند غم و شادی امام در وجود آنها نزول پیدا می‌کند.

 

وی با بیان اینکه حزن عاشورایی که در قلب امام سجاد(ع) بوده در قلب تاریخ تجلی پیدا کرده است، اظهار کرد: یکی از برکات حزن عاشورایی امام سجاد(ع) این است که مومنان همه عالم در طول تاریخ برای امام حسین(ع) گریه می‌کنند. حسینیه امام سجاد(ع) در تاریخ بساط شیطان را در بسیاری از نقاط برچیده است. شهر مدینه به جای رسیده بود که برای مرگ آوازه خوانی فاسد مردم گریه می‌کردند امام سجاد(ع) با این حسینیه تاریخی خود این فرهنگ ناهنجار را نابود کردند.

 

آیت‌الله میرباقری افزود: امام سجاد در مقابل آن لهو و لعب یک حسینیه تاریخی می سازند که هرکس از آن بیرون می آید شادی و نشاط و معنوی و الهی پیدا می‌کند و به شادی و نشاط شیطانی نمی‌پردازد. نمی شود در انسان خیری باشد و امام حسین(ع) او را رها کرده و هدایت نکند، امام حسین(ع) بسیاری را به دنبال خود هدایت می‌کند. اگر امام سجاد(ع) غصه خوردن بر امام حسین(ع) را بر روی ما باز نمی‌کردند ما برای چیزهای بسیار نازل غصه می خوردیم در این مسیر هیچکس همچون امام‌سجاد(ع) تحمل مصیبت نکرده است.

کد خبر 1091076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha