محمد برجی هم شفا یافته و هم غلام امام حسین (ع) است

محمد برجی یکی از پیرغلامان امام حسین (ع) است کسی که از کودکی توفیق حضور و خدمت در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان را داشته و عمر خود را در هیئت داری سپری کرده و البته شفای یافته ارباب است.

خبرگزاری شبستان - جنوب کرمان: از کوچه پس کوچه های شهر عنبرآباد گذر می کنیم به هر سو که می نگری مردمان این شهر برای نشان دادن میزان عشق و ارادت خود به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله الحسین (ع) پرچم های عزا برافراشته اند.

 

و ما در میان این کوچه و پس کوچه های شهر به دنبال نشانی یک حسینیه و مسجد به نام ولیعصر (عج) هستیم، چرا که مقصد ما دیدار با یک پیرغلام امام حسین (ع) است.


 گاهی با خود می اندیشم، چه سعادتی نصیب پیرغلامان امام حسین (ع) شده که توفیق خدمت گذاری و نوکری امام حسین (ع ) را پیدا کرده اند.


بی گمان پیرغلامان امام حسین (ع) مورد توجه و نظر کرده ارباب هستند زیرا آنها عمر خود را در احیاء فرهنگ عاشورا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره رشادت های امام حسین (ع) و یاران با وفای آن حضرت سپری کرده اند.


محمد برجی یکی از همین پیرغلامان امام حسین (ع) است کسی که از کودکی توفیق حضور و خدمت در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان را داشته و عمر خود را در هیئت داری سپری کرده و البته شفای یافته ارباب است.
 

بنابر این گزارش خبرنگار شبستان  با این پیرغلام امام حسین (ع) در خصوص اقداماتی که برای تعظیم شعائر  حسینی انجام داده است،  گفت و گو کرد.


«محمد برجی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: متولد ۱۳۲۸ هستم از کودکی در ماه محرم مادرم پیراهن سیاه تنم می کرد و با اتفاق برادرم به هیئت می رفتیم در آن سال ها ما در فهرج بم زندگی می کردیم.


این پیرغلام امام حسین (ع) افزود: از سن ۹ سالگی نوحه خوانی را شروع کردم و در تعزیه هم حفظ خوانی انجام می دادم کم کم پا منبری هم می خواندم، تا این که سال ۱۳۵۲ به اتفاق همسرم برای سکونت به شهرستان عنبرآباد آمدیم


وی بیان کرد: بعد از سکونت در عنبرآباد نیز هیئت عزاداری ولیعصر (عج) را راه اندازی کردم تا این که سال ۱۳۶۱ به فکر افتادم یک مکان ثابتی را برای هییت در نظر بگیریم تا هر ساله مراسم عزاداری در آنجا برگزار  شد.


برجی ابراز کرد: از عزادارانی که پای منبرم آمده بودند درخواست کردم هر کسی می تواند یک قطعه زمین برای احداث مکان هیئت عزاداری در اختیارم قرار دهد، فردی به نام عباس ملا صادقی که یزدی بود و در عنبرآباد املاک زیادی داشت ۲۰۰ قصب زمین وقف هیئت کرد.
 

این پیر غلام امام حسین (ع) ادامه داد: در همان سال بنای اولیه ساخت حسینیه و هیئت عزاداری ولیعصر (عج) توسط یک معمار یزدی  گذاشته شده و بعدها نیز در کنار حسینیه مسجد ولیعصر (عج) نیز ساخته شد.


وی اظهار کرد: به پیشنهاد امام جماعت مسجد حجت الاسلام علی حسینی زاده همه هیئت های عزاداری که قریب ۲۱ هیئت بودند در ماه های محرم و صفر برای اقامه عزای حسینی به حسینیه ولیعصر (عج) می آمدند.


برجی اضافه کرد: از همان وقت تعزیه خوانی را نیز شروع کردم، از ساعت ۲۰ تا ساعت ۱۲ شب با حضور هیئت های عزاداری مراسم سوگواری همراه با سخنرانی حجت الاسلام سید محمد منتظری از خطبا یزد برگزار شده و پس از آن نیز از ساعت ۱۲ شب تا ۲ بامداد تعزیه خوانی برگزار می‌شود.


این پیر غلام امام حسین (ع) عنوان کرد: پس از اتمام تعزیه خوانی زن و بچه ها به وسیله مینی بوس به محل سکونت شان می رفتند و مردان نیز با پای پیاده به خانه باز می گشتند.


وی بیان کرد: محرم و صفر هر سال به همین منوال سپری شد تا این که در سال ۱۳۷۵ بر اثر یک اتفاق تلخ از ناحیه کمر دچار آسیب دیدگی نخاع شده و فلج شدم، چندین روز در بیمارستان بستری و تحت مراقبت بودم اما هیچ تغییری در وضعیت جسمی و بهبودی ام حاصل نشد.


برجی افزود: تا این که به کما رفتم و در آن حالت بیهوشی معجزه ای رخ داد و پس از به هوش آمدنم شفا پیدا کردم و تا امروز همچنان سرزنده هستم و افتخار نوکری اباعبدالله الحسین (ع) را دارم.


این پیر غلام امام حسین (ع) با اشاره به محدودیت های کرونایی، ابراز کرد: امسال نیز همچون سال گذشته در برگزاری مراسم عزاداری با محدودیت هایی مواجه هستیم اما علی رغم این محدودیت ها در لبیک به ندای رهبری مراسم عزاداری در فضای باز همراه با رعایت نکات بهداشتی برگزار شد.

 

وی تاکید کرد: امام حسین (عج) برای هوا و هوس دنیا و برای شهرت نجنگید بلکه برای احیاء دین خدا، اقامه نماز و امر به معروف و نهی از منکر وارد میدان جنگ با دشمن شده و به شهادت رسیدند، چرا که اگر با یزید ملعون بیت می کردند از مال دنیا بی نیاز می شدند.

برجی خاطرنشان کرد: از جوانان می خواهم دست شان را دامان اهل بیت (ع) کوتاه نکنند و مسیر امام حسین (ع) را ادامه دهند زیرا  امام حسین (ع) کشتی نجات است.

 

این پیر غلام امام حسین (ع) در خاتمه عنوان کرد: از خداوند می خواهم تا مدامی که زنده هستم توفیق خدمت گذاری و نوکری اهل بیت (ع) مخصوصا امام حسین (ع) را نصیبم کند.

کد خبر 1091306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha