صدور ۴۸ مجوز فعالیت های مشاغل خانگی در خراسان جنوبی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی از صدور ۴۸ مجوز فعالیت های مشاغل خانگی در حوزه های مختلف صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی و میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری در خراسان جنوبی از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد.

«غلامرضا اشرفی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان و توسط جهاددانشگاهی به عنوان نهاد توسعه ای و مداخله گر در حوزه اشتغال در حال انجام است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در خصوص مزایای اجرای این طرح گفت: از مزایای طرح مشاغل خانگی می توان به کاهش هزینه ایاب و ذهاب، کار در خانه و انتقال دانش و مهارت به سایر اعضای خانواده، تنظیم ساعات کار بر اساس میل و خواسته متقاضی، صرفه جویی در هزینه تاسیس و راه اندازی کسب و کار، ایجاد تعامل و روحیه همکاری در بین اعضای خانواده و غیره اشاره کرد.

 

وی با بیان اینکه در سال گذشته 103 طرح مستقل و پشتیبان در این حوزه مجوز دریافت کردند، افزود: سهم استان از محل منابع مشاغل خانگی در سال 99 اعتباری بالغ بر 6 میلیارد و 300 میلیون تومان بوده که از سوی بانک های عامل به استان ابلاغ شده که توانستیم 100درصد این اعتبار را جذب نماییم.

 

اشرفی در ادامه بیان کرد: این طرح ها توانستند برای 702 فرصت شغلی ایجاد کنند که 108 مورد به صورت مستقل و 594 مورد در قالب پشتیبان و تحت پوشش بوده است و در مجموع از ابتدای اجرای این طرح در استان برای بیش از 30 هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون 48 مجوز صادر شده است، ادامه داد: از مجموع مجوزهای صادر شده در سال جاری 6 مورد در قالب پشتیبان و 42 مورد به صورت مستقل بوده است.

 

وی در ادامه گفت: بیشترین تعداد مجوزهای صادر شده از ابتدای سال جاری تاکنون مربوط به حوزه صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است.

 

اشرفی عنوان کرد: : بر اساس اعلام معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت متبوع، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی موفق به کسب سطح بسیار خوب در جذب اعتبارات مشاغل خانگی و رشد چشمگیر بیش از 70 درصد اعتبارات در قالب فعالیت پشتیبان شده است.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در پایان اظهار داشت: با اجرای طرح ملی توسعه مشاغل خانگی با کارفرمایی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان و تسهیل گری و اجرای جهاد دانشگاهی استان، حمایت‌های لازم از افراد در زمینه آموزش، توانمندسازی، ایجاد شبکه، برندسازی و اتصال به بازار برای آن‌ها فراهم شده است و همچنین تعداد زیادی از دارندگان مجوزهای مشاغل خانگی از تسهیلات قرض‌الحسنه بهره مند شده اند.

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 1092050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha