اعزام ۲۱ هزار نفر از موکب‌داران به اربعین ۱۴۰۰/ فعلا برای داخل برنامه جایگزین نداریم

افضلی با اعلام اختصاص سهمیه ۷۰ درصدی از زائران اربعین ۱۴۰۰ به موکب‌ها، گفت: با این سهمیه ۲۱ هزار از موکب‌داران به راهپیمایی اربعین می‌روند و می‌توانند در مواکب عراقی به زائران خدمت‌رسانی کنند.

«یوسف افضلی» در گفتگو با خبرنگار گروه قرآن و معارف خ خبرگزاری شبستان درباره کیفیت حضور مواکب ایرانی در راهپیمایی اربعین حسینی (ع)، اظهار کرد: بنابر اعلام دولت عراق مقرر شد که سهمیه 30 هزار نفری از زائران ایرانی با شرایط و ضوابط اعلامی، در راهپیمایی اربعین 1400 شرکت کنند.

 

دبیر کمیته اسکان و تغذیه ستاد مرکزی اربعین حسینی ادامه داد: از این رو، تصمیم بر آن شد که این سهمیه به عوامل اجرایی ستاد اربعین اختصاص بیابد که یکی از مهمترین آنها موکب داران و فعالان مواکب حسینی هستند. در پی این تصمیم، با اختصاص سهمیه 70 درصدی 21 هزار نفر از این عوامل به اربعین 1400 اعزام می شوند.

 

افضلی با اشاره به بسته بودن مرزهای زمینی برای سفر اربعین، بیان کرد: از این رو، مواکب نمی توانند اجناسی را با خود ببرند بلکه صرفاً مواکبی که در عراق امکانات و ظرفیت دارند و یا با مواکبی عراقی مشترکا کار می کنند امکان خدمت رسانی دارند که البته تعداد این گونه مواکب کم نیست و می توانند کمک های نقدی خود را نیز همراه ببرند.

 

وی با بیان اینکه 500 موکب از ایران در راهپیمایی اربعین 1400 حضور می یابند، ابراز کرد: قرار بود در صورت عدم حضور موکب داران در اربعین، برنامه های جایگزین در داخل کشور داشته باشیم که نهایتا با برنامه ای که بیان شد، فعلا برای داخل تدارکی ندیده ایم.

 

افضلی درباره کیفیت خدمت رسانی به زائران اربعین در صحن حضرت زینب سلام الله علیها در کربلای معلی، خاطرنشان کرد: ساخت صحن حضرت زینب (س) در ایام کرونا تعطیل نشده است. در اربعین امسال نیز در قسمت مقام حضرت زینب (س) و نیز سرویس های بهداشتی این صحن به زائران خدمت رسانی می کنیم. امید است با همکاری و مشارکت خیران تا انتهای سال کار سازه کل صحن به اتمام برسد.

 

 

کد خبر 1092256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha