قرنطینه هوشمند در کشور اجرا می شود

عین اللهی گفت: ما بحث قرنطینه هوشمند را داریم در این اقدام دیگر محدودیت برای مردم ایجاد نمی کنیم که مسافرت نروند، کار نکنند بلکه وقتی واکسن بزنند همه کار می توانند انجام دهند و در واقع واکسن زدن شرط انجام خیلی کارها خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «بهرام عین اللهی» در نشست مشترک هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی قزوین با اعضای ستاد استانی مقابله با کرونا که شب گذشته (پنجشنبه ۱۸ شهریور) در استانداری قزوین برگزار شد، بیان کرد: امروزه به دلیل بیماری همه گیر و جهانی کرونا، صحنه های بدی را در جامعه مشاهده می کنیم.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: روزی ۶۰۰ خانواده بر اثر بیماری کرونا عزادار می شوند؛ در کل دفاع مقدس که هشت سال طول کشید۲۴۰ هزار شهید دادیم و به دلیل کرونا تعداد فوتی ها به ۱۱۵ تا ۱۱۶ هزار نفر رسیده است.

 

وی عنوان کرد: با دیدن این صحنه ها نباید خوابمان ببرد و باید هر تلاشی می توانیم انجام دهیم و اینها راه حل دارد و در این استان هم مردم قهرمان و شهید پرور قزوین و نیروهای بسیجی وارد صحنه شدند.

 

عین اللهی با اشاره به اهمیت واکسیناسیون در مقابله با کرونا افزود: وقتی دولت را تحویل گرفتیم واکسن ها تمام شده بود ولی شخص ریاست جمهوری، معاون اول رئیس جمهور و مابقی وزرا هم قسم شدند این مشکل را حل کنند و از هر راهی وارد شدند و خداوند نعمت های خود را فراوان به ما رساند.

 

وی خاطر نشان کرد: فردا ۱۰ میلیون دز واکسن وارد می شود و تا آخر تیر ماه ۵ میلیون واکسن زده بودند در حالی که الان ۳۲ میلیون تزریق شده و نگرانی ما در انجام واکسیناسیون بود که وقتی با قسمت های مختلف تماس گرفتیم وارد صحنه شدند و امروز همه می خواهند در این بخش سهمی داشته باشند.

 

وزیر بهداشت تأکید کرد: فرهنگ یعنی کمک به مردم و این فرهنگ را از ابتدای انقلاب داشتیم و فرهنگ بسیجی و کمک در مردم ما وجود دارد و باید قدر آن را بدانیم و مطمئن هستیم معضل کرونا در چند ماه آینده شدتش کم می شود.

 

وی با اشاره به اجرای قرنطینه هوشمند اظهار کرد: ما بحث قرنطینه هوشمند را داریم در این اقدام دیگر محدودیت برای مردم ایجاد نمی کنیم که مسافرت نروند، کار نکنند بلکه وقتی واکسن بزنند همه کار می توانند انجام دهند و در واقع کسانی می توانند مسافرت روند که واکسن زده باشند و واکسن زدن شرط انجام خیلی کارها خواهد بود.

 

عین اللهی در ادامه گفت: به دلیل کرونا آموزش صدمه خورده است و آموزش مجازی در علوم پزشکی کارایی ندارد بنابراین خواهشمندیم در استان تلاش شود برای بازگشایی دانشگاه ها تا اواسط مهر ماه دانشگاه علوم پزشکی را بازگشایی کنیم.

 

وی با اشاره به صنعتی بودن استان قزوین تصریح کرد: تمامی کارگردان استان را می توانید واکسینه کنید، قزوین شهر صنعتی است و بهداشت کار و حرفه ای بسیار اهمیت دارد و ان شاالله به این امر توجه ویژه شود.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: در بحث اورژانس، قزوین باید مورد توجه قرار گیرد و به بحث کمبود تخت های بیمارستانی در استان هم رسیدگی می شود.

 

کد خبر 1093020

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha