تضعیف جایگاه ولایت فقیه، یک منکر سیاسی است

امام جمعه بجنورد تضعیف جایگاه ولایت فقیه را یک منکرسیاسی خواند و گفت: اگر نسبت به این جایگاه بی توجه باشیم به مرور زمان حرف ولی خریدار پیدا نکرده و مشکلات و بلاهای بسیاری بر سر جامعه اسلامی خواهد آمد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، «حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری» امروز (19 شهریور) در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلی بزرگ امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با تأکید بر رعایت تقوای الهی و توجه به امر به معروف و نهی از منکر، گفت: ایجاد وحدت در جامعه یک معروف بزرگ است که همه از مردم تا مسئولان تکلیف دارند این مهم را در جامعه ایجاد کنند.

 

 

امام جمعه بجنورد ولایت پذیری را یکی از ارکان دین و مهمترین معروف ها برشمرد و افزود: قصه ولایت پذیری در داستان کربلا خودش را به نحو خاص نشان داد که مردم با پذیرش طاغوت در انواع معاصی سیاسی و اجتماعی غرق شدند.

 

 

وی با تأکید بر اینکه به اصل ولایت باید به عنوان یک معروف همیشه به آن توجه شود، بیان کرد: تضعیف جایگاه ولایت فقیه یک منکرسیاسی است که اگر به آن بی توجه باشیم به مرور زمان حرف ولی خریدار پیدا نکرده و مشکلات و بلاهای بسیاری بر سر جامعه می آید.

 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری با بیان اینکه هر جا حرف ولی مورد توجه بوده، جامعه اسلامی موفق و پیروز بوده است، اظهارکرد: در قصه بنی صدر، منافقان، تحریم ها، جنگ تحمیلی و دیگر مسائل مهم که حضرت امام و مقام معظم رهبری در رأس امور بودند، پیروز میدان بودیم.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی مردمداری، محبت، رفاقت، صلح و حل گرفتاری دیگران را از دیگر معروف ها خواند و عنوان کرد: هر کسی که مسئولیتی در نظام اسلامی دارد و اداره و سازمان او محل رجوع مردم است باید تا جایی که می تواند مشکلات مردم را رفع کند و اگر مشکلی حل نمی شود باید با برخورد خوب و پاسخ درخور و منطقی آن را انتقال دهد تا دلخوری و اعصاب خوردی پیش نیاید.

 

 

وی در ادامه با تأکید بر اینکه همه کارگزاران دولت جمهوری اسلامی باید به تراز دولت اسلامی برسند، گفت: برای تحقق این مهم باید افرادی که انتخاب می شوند، متدین، حزب اللهی و دشمن شناس بوده و حقوق بیت المال را رعایت کرده و عقلانیت لازم را داشته باشند.

 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری همچنین به وضعیت عشایر در استان اشاره کرد و افزود: در خراسان شمالی حدود 30 هزار نفر عشایر زندگی می کنند که این جمعیت بالغ بر 25 درصد گوشت و 40 درصد صنایع دستی استان را تأمین می کنند.

 

 

امام جمعه بجنورد مشکل آب، اینترنت، راه، نهاده های دامی، ممیزی و مجوزهای لازم برای ساخت مسکن را از جمله مشکلات عمده و مهم این قشر عنوان کرد و گفت: ادارات و سازمان هایی که می توانند در بحث رفع مشکلات عشایر خدماتی را ارائه دهند، در جهت رفع آن تلاش کنند.

 

 

 

کد خبر 1093084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha