رفع تنش آبی در روستاها هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: رفع مشکل تنش آبی در روستاهای استان هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و در صورت تامین این میزان اعتبار، مشکلات حل می شود.

«غلامحسین ساقی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارداشت: بر اساس سند آبرسانی به روستاها، با تامین اعتبار برای رفع تنش در این مناطق، روستاییان همانند شهرها از آب آشامیدن سالم بهره مند می شوند. 

 


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: بر اساس سند مزبور، 300 روستای استان با تنش آبی روبه رو بود که در این مدت مشکل بیش از 50 روستا حل شده است.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه برخی از روستاهای استان تحت پوشش این شرکت نیستند، اظهارداشت: بیش از 30 روستا از این شرکت خدمات نمی گیرند، برخی از این روستاها، بزرگ و پرجمعیت هستند که تامین و توزیع آب را خود مدیریت کرده اند.


وی تصریح کرد: البته تامین آب به لحاظ کمی مشکلی ندارد اما کیفیت آن مورد تایید ما نیست از این رو تلاش داریم تا این روستاها تحت پوشش این شرکت قرار گیرند.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: اخیرا دو روستای اسمی و دولان در شهرستان مرزی راز و جرگلان، با ۳۵۰ نفر جمعیت تحت پوشش خدمات این شرکت قرار گرفتند.


وی بیان کرد: روستاهای اسمی و دولان در سال 96 با ساخت سد چندیر به محل جدید جابه جا شدند و در این سال ها ساکنان با تانکر و به صورت سیار آبرسانی شدند.

 

ساقی اظهارداشت: امسال برای آبرسانی به این روستاها چاه آب بهسازی و تجهیز شد و هزار و  ۵۰۰ متر خط انتقال، سه هزار متر شبکه توزیع و سه باب حوضچه و شیرآلات و یک باب مخزن ۱۵۰ هزار لیتری ایجاد شد.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: برای اجرای پروژه آبرسانی به روستاهای اسمی و دولان بیش از ۳۴۰ میلیون تومان هزینه شد و اکنون انشعابات مشترکان در حال نصب است.
 

کد خبر 1093287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha