برگزاری همایش «سه ساله های حسینی» در ۹ بقعه متبرکه خراسان جنوبی

حجت الاسلام رحیمی گفت: به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت رقیه(س) همایش «سه ساله های حسینی» در ۹ بقعه متبرکه شهرستان های خوسف، قاین، بیرجند، طبس، فردوس، سرایان و نهبندان با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام«حسین رحیمی» ظهر امروز (20 شهریور) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: حضرت رقیه (س) در شهر مدینه به دنیا آمد و در سن سه سالگی همراه پدر بزرگوار خود، امام حسین(ع) و اهل بیت ایشان به درخواست کوفیان عازم کربلا شد.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در ادامه بیان کرد: امام حسین(ع) تا قبل از روز عاشورا بارها حضرت رقیه را مورد شفقت و مهربانی خود قرار داده و از ایشان دلجویی کردند و در مورد آن حضرت به حضرت زینب (س) سفارش نمودند و پس از واقعه عاشورا، حضرت رقیه(س) به همراه حضرت زینب(س)، امام سجاد(ع) و سایر اسرا به کوفه و سپس به شام برده شد و در این مسیر رنج های بسیاری را متحمل شد.

 

وی با بیان اینکه حضرت رقیه(س) در فراق پدر بسیار بی تابی می کرد به گونه ای که با صدای ناله و گریه او تمام اهل خرابه به شیون و ناله پرداختند، افزود: وقتی خبر به یزید رسید دستور داده تا سر مبارک امام حسین(ع) را نزد حضرت رقیه(س) ببرند و ایشان بعد از دیدن سر نورانی پدر با پیشانی شکسته در خرابه، آن قدر ناله زد و گریست تا به ملکوت اعلا پیوست و در ابتدا همه تصور کردند که حضرت رقیه(س) به خواب رفته است اما پس از مدتی متوجه شدند که ایشان از دنیا رفته است و شب هنگام او را غسل داده و در همان خرابه مدفون نمودند.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی به برگزاری همایش «سه ساله های حسینی» اشاره کرد و گفت: با توجه به فرارسیدن سالروز شهادت حضرت رقیه (س) مراسم «سه ساله های حسینی» در 9 بقعه متبرکه خراسان جنوبی با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود.

 

وی در ادامه بیان کرد: در شهرستان بیرجند آستان مبارک امامزادگان باقریه(ع)، در قاین امامزاده زید(ع)، در فردوس امامزادگان سید محمد و سید ابراهیم، در نهبندان بقاع متبرکه سیدالحسین(ع)، سیدعلی(ع) و مسجد حضرت ابالفضل(ع)، در طبس امامزاده علی(ع)، در سرایان سلطان مصیب و در خوسف بقعه متبرکه سلطان ابوالقاسم نصر آباد میزبان برگزار همایش «سه ساله های حسینی» هستند.

 

حجت الاسلام رحیمی در پایان به برنامه های اجرایی همایش «سه ساله های حسینی» اشاره کرد و گفت: در این همایش برنامه های مختلفی از جمله تلاوت قرآن، سخنرانی و مداحی در دستور کار قرار دارد و حدود 500 عدد ماسک نیز در این بقاع بین عزاداران توزیع خواهد شد.

کد خبر 1093408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha