کانون های مساجد بهترین مکان برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان

کانون های فرهنگی هنری مساجد بهترین مکان برای گذراند غنی سازی اوقات فراغت جوانان است و اینها فعالیت ها فقط در تابستان خلاصه نمی شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ، کانون‌های مساجد استان امسال در برپایی کلاس‌های اوقات فراغت مبتنی بر رعایت پروتکل های  بهداشتی و فاصله گذاری پیشتاز بوده است.

 

کانون های مساجد در راستای جذب و ساماندهی، آموزش و پرورش استعدادها و کارکرد تربیتی در ستاد غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان فعالیت می کنند .

 

فعالیت‌های کانون‌های هنری  مساجد  فقط در تابستان خلاصه نمی‌شود بلکه در تمام طول سال در هر کانون کلاس های مختلف بخصوص قرآن و احکام به صورت مستمر و مداوم دایر است. .

 

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با محوریت امام جماعت و همراهی هیات امنای مسجد و سایر تشکل‌های مسجد و محله می‌توانند با رویکردهای شبکه‌سازی و جریان‌سازی با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و فعالان فرهنگی، اجتماعی محله گامی موثر برای غنی‌سازی اوقات فراغت اعضای کانون دارد.

 

*برگزاری کلاس های اوقات فراغت باعث دلگرمی جوانان می شود 

 

محمد علی نجفی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: با توجه به وضعیت کرونایی در جامعه برگزاری کلاس های اوقات فراغت با رعایت پروتکل های بهداشتی باعث دلگرمی و  ایجاد نشاط  در جوانان می شود.

 

مسئول کانون انصار علی اکبر قصرشیرین افزود: ما وسایل سرگرم کننده برای ورزش و نشاط بچه ها  همچون میز پینگ‌پنگ ، فوتبال دستی ، استخر مجانی برای کودکان دو و سه ساله ،برپایی کلاس آموزش قرآن و برگزاری کلاس طرح معرفت از جمله برنامه های اوقات فراغت جوانان در این کانون است.

 

وی تصریح کرد: کلاس های آموزش قرآن و احکام با رغایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله گذاری اجتماعی با حضور پرشور جوانان برگزار شده است.

 

*حضور پرشور جوانان باعث شور و نشاط خاصی به کانون های می شود

 

در ادامه  نوذر وزین گفت: جوانان با شور و نشاط خاصی در تمامی فعالیت ها با کمترین امکانات شرکت می کنند و باعث رونق و شور خاصی در کانون های مساجد می شوند.

 

مسئول کانون روستایی مختار ثغلی هرسین افزود:تمامی مراسمات مذهبی از جمله  اعیاد ، ماه محرم ، برگزرای مداحی و نوحه خوانی با حضور جوانان با رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا شده است.

 

وی تصریح کرد: متاسفانه با توجه به فعال بودن اعضا اما به دلیل شیوع ویروس کرونا و در راستای حفظ سلامت جوانان کانون در طرح ایران قوی  شرکت نکردیم.

 

وزین  با اشاره به برنامه های غنی سازی برنامه های اوقات فراغت  جوانان اظهار کرد: بعلت فصل کشاورزی و اینکه نوجوانان و جوانان هم مشغول کار کشاورزی هستند در طول تابستان ، برنامه های خاصی برای اوقات فراغت نداریم  و تنها برای برای کسانیکه که کار کشاورزی ندارند کلاس های آموزش قرآن و احکام برگزار کردیم.

 

* برگزاری رزمایش همدلی با حضور جوانان 

 

 

 شهریار بندگی زاده گفت: با توجه به فرامین مقام معظم رهبری و در راستای کمک به همنوع رزمایش همدلی و مومنانه بسته های معیشتی جمع آموری  و با حفظ آبروی خانواده نیازمند  در محله توزیع شد.

 

مسئول کانون قمربنی هاشم هرسین افزود: تمامی مراسمات مذهبی مانند اعیاد ، ایام محرم برگزاری نوحه و مداحی ، ماه مبارک رمضان  احیاء شب های قدر  و برپایی نماز جماعت با رعایت پروتکل های بهداشتی با حضور جوانان این کانون برگزار شده است.

 

وی تصریح کرد: در راستای برنامه های  اوقات فراغت برای جوانان و نوجوانان کانون کلاس های آموزشی قرائت قرآن و آموزش احکام با رعایت پروتکل های بهداشتی و استقبال جوانان برگزار شد.

 

بندگی زاده با اشاره به شیوع ویروس کرونا و راههای پیشگیری از آن گفت: در راستای حفظ سلامت اعضا و مردم چندین مرحله گندزادیی و ضدعفونی محله انجام شده و ماسک نیز توزیع شده است.

 

 

کانون های فرهنگی هنری  مساجد  امن ترین مکان برای حضور جوانان و نوجوانا است که خانواده های می توانند بدون هیچ دغدغه آنها را راهی اینجا کنند امام متاسفانه امسال بدلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از برنامه با تعطیلی و اختلال مواجه شده که امیدواریم به زودی از شر این ویروس منحوس خلاص و شاهد حضور پرشور جوانان و نوجوانان در کانون ها باشیم.

کد خبر 1093933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha