تخصص داور ملاک نمره دهی به متسابق است

حجت الاسلام عظیمی با بیان اینکه ما هر سال در مسابقات قرآن شاهد حضور نخبگان قرآنی هستیم که حائز رتبه می شوند، گفت: داور با تخصصی که دارد می تواند به متسابق نمره ای که لایق آن است را بدهد ؛ همچنین داور باید در سطح بالایی از رشته داوری خود، باشد.

حجت الاسلام «سرور عظیمی» در گفتگو با خبرگزاری شبستان از مشهد، در خصوص سطح داوری مسابقات قرآن کریم گفت: با توجه به اینکه حدود 7 سال است که داوری مسابقات قرآن کریم اوقاف در رشته مفاهیم را بر عهده دارم، سطح داوری مسابقات هر سال نسبت به سال قبل رشد بیشتری داشته است رو به رشد بوده است.

 

داور استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف خراسان رضوی در رشته مفاهیم با بیان اینکه سطح مسابقات چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف استان از نظر کمی و کیفی بسیار بالا است؛ افزود: سطح متسابقین در رشته مفاهیم در این دوره از مسابقات نسبت به دوره قبل بالاتر بوده است و اکثر متسابقین مشهدی در سطح بسیار بالایی بوده اند.

 

وی در خصوص نکاتی که یک متسابق قرآنی باید رعایت کند؛ بیان کرد: در مفاهیم باید متسابق و حافظ کاملا ترجمه را بفهمد چرا که یک سری نکاتی در ترجمه وجود دارد که اگر بیان نشود ترجمه گنگ و مبهم می شود .

 

حجت الاسلام عظیمی تصریح کرد: ملاک متسابق در هر رشته ای صرف آن رشته نباشد، قرآن لقلقه زبان آنها نباشد و به آنچه که حفظ می کنند اشراف و آگاهی کامل داشته باشند، اگر با این رویکرد پیش بروند از نظر مفاهیم نیز قوی می شوند و به مرور می توانند به سمت تفسیر قرآن کریم نیز بروند.

 

وی ملاک یک داور در نمره دهی به متسابق با توجه به هر رشته را تخصص او دانست و گفت: داور با تخصصی که دارد می تواند به متسابق نمره ای که لایق آن است را بدهد . همچنین داور باید در سطح بالایی از رشته ای که داوری می کند، باشد.

 

داور استانی چهل و چهارمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف خراسان رضوی در رشته مفاهیم بیان کرد: داوران نباید و نمی توانند سلیقه خود را در داوری لحاظ کنند و اگر داوری هم لحاظ کرد اثر بسیار کمی دارد چون صدا ضبط می شود و نظرات داوران دیگر نیز لحاظ می شود.

 

وی با بیان اینکه ما هر سال در مسابقات قرآن کریم شاهد حضور نخبگان قرآنی هستیم که حائز رتبه می شوند؛ گفت: این افراد با توجه به تجربه بسیار بالای خود می توانند شاگردانی را برای حضور در مسابقات قرآنی تربیت کنند و به جای خود به صورت تیمی در مسابقات شرکت دهند تا از این طریق علاوه بر افزایش تعداد شرکت کنندگان در مسابقات موجب جذب بیشتر نوجوانان و جوانان به سمت قرآن کریم شوند و شاگردان بیشتری در زمینه قرآنی تربیت شوند.

کد خبر 1094229

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha