بررسی نوسانات طلا و سکه در هفته ای که گذشت

نوسانات قیمت طلا و سکه در هفته ای که گذشت نشاندهنده روند نزولی قیمت طلا بود به طوری که قیمت سکه بهار آزادی طرح جدید از کانال ۱۲ میلیون تومان به کانال ۱۱ میلیون تومان رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، قیمت طلا و سکه در هفته منتهی به 25 شهریور ماه روند نوزولی را طی کرد به طوری که در آغاز هفته قیمت هر قطعه سکه بهار آزادی 12 میلیون و 204 هزار تومان بود که در انتهای هفته به 11 میلیون و۷۳۰ هزار تومان رسید.

 

بنابراین گزارش، (شنبه 20 شهریور) هر گرم طلا ۱۸ عیار با ۰.۲۵ درصد رشد به ۱۱,۸۳۶,۰۰۰ ریال، انس جهانی طلا با ۰.۱۲ درصد رشد به ۱,۷۹۶.۵۵ دلار، قیمت هر عدد سکه امامی با ۰.۲۵ درصد رشد به ۱۲۲,۰۴۰,۰۰۰ ریال، هر عدد سکه بهار آزادی ۰.۰۲ درصد رشد به قیمت ۱۱۶,۵۱۰,۰۰۰  ریال و هر عدد نیم سکه ۰.۰۸ درصد افت به قیمت ۶۱,۴۵۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه با ۰.۱۹ درصد افت به قیمت ۳۷,۴۳۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی با ۰.۱۱ درصد افت به قیمت ۲۳,۱۰۰,۰۰۰ رسید.

 

این در حالی است که (یکشنبه ۲۱ شهریور) هر گرم طلا ۱۸ عیار با ۰.۸۴ درصد افت به ۱۱,۷۳۷,۰۰۰ ریال و انس جهانی طلا با ۰.۱۲ درصد رشد به ۱,۷۹۶.۵۵ دلار رسید. همچنین قیمت هر عدد سکه امامی با ۰.۴۷ درصد افت به ۱۲۱,۴۷۰,۰۰۰ ریال، هر عدد سکه بهار آزادی ۰.۴۶ درصد افت به قیمت ۱۱۵,۹۸۰,۰۰۰  ریال و هر عدد نیم سکه ۰.۷۴ درصد افت به قیمت ۶۱,۰۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه با ۱.۱۶ درصد افت به قیمت ۳۷,۰۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی با ۰.۴۳ درصد افت به قیمت ۲۳,۰۰۰,۰۰۰ رسید.

 

در ادامه نوسانات قیمت طلا در این هفته (دوشنبه ۲۲ شهریور) هر گرم طلا ۱۸ عیار با ۱.۴۲ درصد افت به ۱۱,۵۷۳,۰۰۰ ریال، انس جهانی طلا با ۰.۱۲ درصد رشد به ۱,۷۹۶.۵۵ دلار، قیمت هر عدد سکه امامی با ۰.۵۲ درصد افت به ۱۲۰,۸۴۰,۰۰۰ ریال، هر عدد سکه بهار آزادی ۰.۸۴ درصد افت به قیمت ۱۱۵,۰۱۰,۰۰۰  ریال،  هر عدد نیم سکه با ۰.۸۳ درصد افت به قیمت ۶۰,۵۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه با ۱.۳۷ درصد افت به قیمت ۳۶,۵۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی با ۰.۰۷ درصد افت به قیمت ۲۲,۹۸۵,۰۰۰ رسید.

 

بنابراین گزارش، (سه شنبه ۲۳ شهریور) هر گرم طلا ۱۸ عیار با ۰.۱۲ درصد افت به ۱۱,۵۵۹,۰۰۰ ریال، انس جهانی طلا با ۰.۳۳ درصد رشد به ۱,۷۹۳.۵۴ دلار رسید. همچنین قیمت هر عدد سکه امامی با ۱.۶۱ درصد افت به ۱۱۸,۹۲۰,۰۰۰ ریال، هر عدد سکه بهار آزادی ۰.۸۸ درصد افت به قیمت ۱۱۴,۰۱۰,۰۰۰  ریال، هر عدد نیم سکه با ۰.۸۳ درصد افت به قیمت ۶۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه با ۱.۳۹ درصد افت به قیمت ۳۶,۰۰۰,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی با ۱.۷ درصد افت به قیمت ۲۲,۶۰۰,۰۰۰ رسید.

 

این در حالی است که (چهارشنبه ۲۴ شهریور) هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۱,۶۶۸,۰۰۰ ریال و انس جهانی طلا با ۰.۶۳ درصد رشد به ۱,۸۰۵.۱۱ دلار رسید. همچنین قیمت هر عدد سکه امامی به ۱۱۹,۹۸۰,۰۰۰ ریال، هر عدد سکه بهار آزادی به قیمت ۱۱۵,۰۲۰,۰۰۰  ریال و هر عدد نیم سکه به قیمت ۶۰,۵۰۰,۰۰۰ ریال، هر عدد ربع سکه به قیمت ۳۶,۰۴۵,۰۰۰ ریال و هر عدد سکه یک گرمی به قیمت ۲۲,۶۱۰,۰۰۰ رسید.

 

و در آخرین روز هفته یعنی (پنجشنبه 25 شهریور ۱۴۰۰) قیمت هر قطعه سکه طرح جدید به 11 میلیون و۷۳۰ هزار تومان رسید، نیم سکه 6 میلیون  تومان، ربع سکه ۳ میلیون و 550 هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و 200 هزار تومان است. همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی به یک هزار و 785 دلار رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ یک میلیون و147 هزار تومان معامله می‌شود. قیمت سکه نسبت به آخرین معاملات دیروز حدود100  هزار تومان ارزان شد.

 

 این گزارش می افزاید: بالا رفتن دلار و انس جهانی از عوامل مهم و مووثر در رشد قیمت طلا و سکه است و نوسانات آن تاثیر زیادی بر قیمت طلا می گذارد و با کاهش نوسانات این ارز و انس جهانی در طی هفته روند نزولی در قیمت طلا و سکه را شاهد بودیم.

کد خبر 1095341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha