توزیع ۶۰۰  بسته مهر تحصیلی  بین دانش آموزان بی بضاعت ایلام/ راه اندازی آشپزخانه دائمی اوقاف برای پذیرایی از زوار حسینی

حجت الاسلام عزیزی با بیان اینکه سازمان اوقاف و امور خیریه استان شرایط و زمینه های لازم را برای پذیرایی از زوار در برگشت از عتبات فراهم کرده و در آماده باش کامل قرار دارد، گفت: ۶۰۰ بسته مهر تحصیلی بین دانش آموزان بی بضاعت ایلام توزیع می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام در حاشیه برگزاری رزمایش مهر تحصیلی در این استان، اظهار کرد: رزمایش مهر تحصیلی هر ساله به همت سازمان اوقاف و امور خیریه از محل اجرای نیات واقفین در آستانه سال تحصیلی جدید برگزار می شود.

 

حجت الاسلام« مرتضی عزیزی» با بیان اینکه در راستای اجرای این رزمایش در استان ایلام ۶۰۰  پک یکساله نوشت افزار در بین دانش آموزان بی بضاعت استان ایلام توزیع می شود، افزود: در سال جاری بیش از ۳۵ هزار بسته تحصیلی در بین دانش آموزان کشور توزیع می شود ک سهم استان ایلام بنابر دستور ریاست سازمان ۶۰۰ بسته است.

 

وی بیان کرد: این پک های تحصیلی شامل کیف، دفتر سیمی، دفتر نقاشی، خودکار، مداد رنگی و سایر اقلام نوشت افزار است که برای مدت یکسال تحصیلی دانش آموزان در نظر گرفته شده است.

 

وی با بیان اینکه تامین و توزیع این اقلام بر اساس اجرای نیت واقفین مبنی بر کمک به دانش آموزان نیازمند است، گفت: در استان ایلام موقوفاتی با نیت کمک به دانش اموزان بی بضاعت وجود ندارد و در استان هایی که موقوفه با این نیت وجود دارد این بسته ها تامین و توزیع می شود و در استان ایلام  نیز با توجه ریاست محترم سازمان این تعداد بسته در مرحله اول تامین و  در بین دانش آموزان بی بضاعت توزیع می شود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام با بیان اینکه  استان ایلام همواره پرچمدار عزای اباعبدالله الحسین(ع) و برپایی موکب های اربعین حسینی بوده است، ابراز کرد: روز شنبه سوم مهر سال جاری آشپزخانه دائمی اوقاف امور خیریه استان در راستای پذیرایی از زوار اربعین حسینی در برگشت زوار  از عتبات عالیات افتتاح می شود.

 

حجت الاسلام عزیزی گفت: مرز مهران برای برگشت زوار اربعین حسینی باید از آمادگی کامل برخوردار باشد و سازمان اوقاف و امور خیریه استان شرایط و زمینه های لازم را برای پذیرایی از زوار در برگشت از عتبات فراهم کرده و در آماده باش کامل قرار دارد و این آشپزخانه با حضور معاون سازمان اوقاف و  امور خیریه افتتاح شده و شروع به کار می کند.

 

وی با بیان اینکه جلساتی با ستاد اجرایی فرمان امام(ره) نیز برگزار شده است که آمادگی لازم  برای توزیع و تامین آب و  بسته های غذایی و همچنین پخت غذا برای زوار اربعین حسینی فراهم شود، خاطرنشان کرد: در این راستا این آشپزخانه با حمایت های ادارات کل اوقاف و امور خیریه استان های آذربایجان غربی، سمنان، گیلان، خراسان شمالی، گلستان به عنوان استان های معین ایلام به زوار اربعین حسینی خدمات رسانی خواهد کرد.

 

 

 

 

کد خبر 1095786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha