امکان واکسیناسیون ۲۲ ساله ها هم در کرمان فراهم شد/ظرفیت بیش از متقاضی است

با اشاره به اینکه سن واکسیناسیون در استان کرمان ۱۰ سال نسبت به سایر استان ها پایین تر بوده است؛ اعلام کرد: از امروز سامانه برای افراد ۲۲ ساله نیز باز است و ظرفیت سازی فراوانی در استان وجود دارد که بیش از متقاضیان، ظرفیت داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حمیدرضا رشیدی نژاد، شنبه(۲۷ شهریور) در ستاداستانی مدیریت بیماری کرونا گفت: تعداد بیماران به نصف رسیده و در حال حاضر حداکثر هزار نفر در کل استان بستری است که ۵۵ درصد آنان تست مثبت دارند و مابقی طبق تشخیص بالینی مبتلا هستند.

 

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: آمار بیماران سرپایی نیز شیب نزولی خوبی دارد و مرگ و میر هم رو به کاهش است اما طبق شواهد، روند فعلی مرگ و میر تا یکی دو هفته دیگر در استان ادامه دارد.

 

 

وی با اشاره به اینکه سن واکسیناسیون در استان کرمان ۱۰ سال نسبت به سایر استان ها پایین تر بوده است؛ اعلام کرد: از امروز سامانه برای افراد ۲۲ ساله نیز باز است و می توانند نوبت بگیرند و اولویت با کسانی است که از طریق سامانه نوبت می گیرند‌.

 

 

رشیدی نژاد با اشاره به اینکه علاوه بر گروه سنی در جوامع هدف و مشاغل خاص نیز آمادگی برای واکسیناسیون از قبل وجود داشته و هیچ منعی برای آن وجود ندارد؛ ادامه داد: ظرفیت سازی فراوانی در استان وجود دارد که بیش از متقاضیان، ظرفیت داریم و  هیچ مانعی برای واکسن زدن وجود ندارد.

 

 

وی خاطرنشان کرد: یکی از راه های برون رفت از این وضعیت و قطع زنجیره کرونا، همین واکسیناسیون است که به طور قابل توجهی جلوی شدت وخامت حال و مرگ و میر را می گیرد و از جمعیت هدف بالای دو میلیون نفر در استان تاکنون ۵۰ درصد نوبت اول و ۲۵ درصد دو نوبت واکسن را دریافت کردند.
 

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پایان با تأکید بر اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در استان باید بهتر از این باشد؛ افزود: اصناف و سازمان ها باید بر زیرمجموعه خود در خصوص رعایت این پروتکل ها نظارت کنند.

 

کد خبر 1095791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha