۴ عنوان کتاب با محوریت نقش روحانیت در دفاع مقدس رونمایی می شود

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه رسانه ها نقش مهمی در ترویج فرهنگ دفاع مقدس برعهده دارند، گفت: ۴ عنوان کتاب با محوریت نقش روحانیت در دفاع مقدس در راستای برگزاری کنگره ملی سه هزار شهید استان ایلام رونمایی می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مسول عقیدتی سیاسی و نشر آثار روحانیت اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان ایلام نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان ایلام اظهار کرد: رسانه ها نقش مهمی در ترویج فرهنگ دفاع مقدس در بین نسل جوان دارند، اگر رسانه ها نبودند، دفاع مقدس در همان جبهه‌ های غرب کشور جا می ماند.

 

حجت الاسلام محمدی با گرامی داشت یاد شهدای خبر و رسانه به ویژه شهیدان «رهبر، آوینی و صارمی» یادآور شد: اگر دیروز لنز دوربین رسانه جلوتر از فشنگِ تفنگ رزمندگان بود، امروز باید همین نقش در رسانه ایجاد شود، همانطور که« کربلا در کربلا می ماند اگر زینب(س) نبود» اگر برادران و خواهران رسانه نیز نبودند، دفاع مقدس هم در همان جبهه غربی کرمانشاه، ایلام و خوزستان جا می ماند.

 

وی افزود: فیلم برداری و تصویر برداری هایی که در جبهه های هشت سال دفاع مقدس انجام گرفت، واقعا تحسین برانگیز  بود و رسانه ها نقش خود را به خوبی ایفا کردند، اما آیا کار تمام شده است؟ کار هنوز تمام نشده است و رسانه ها در همه عرصه ها باید همین نقش راهبردی و اساسی خودشان را ادامه دهند.

مسول عقیدتی سیاسی و نشر آثار روحانیت اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس استان ایلام ضمن تشکر از اصحاب رسانه، تصریح کرد: با وجود هشت‌ساه جنگ،  جندان به نقش روحانیت استان در دوران دفاع مقدس پرداخته نشده است، هر چند تلاش‌های خوبی در حوزه دفاع مقدس انجام گرفته است، اما عزیزان روحانی را هم باید به نسل جوان امروز و آینده معرفی کنند.

 

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس  استان ایلام بین ۸۰ تا ۱۰۰ طلبه داشت و این در حالی است که ۷۵ شخصیت رزمنده از بین طلاب وجود داشت و بیش از ۲۵ نفر از عزیزان جانباز و ۱۱ روحانی شهید  تقدیم آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی شد.

 

وی خاطرنشان کرد: امسال و در کنگره شهدای استان، ۴ عنوان کتاب در عرصه روحانیت رونمایی می شود و بیش از ۴۰ ساعت صوت در نیمه اول سال جاری، تاریخ شفاهی در حیطه  روحانیت گرفته شده، اسناد فراوانی نیز در این باره جمع آوری شده است که بالغ بر ۱۵۰۰ سند در این حوزه می باشد، انشاالله بتوان قدم های خوبی برای نقش روحانیت در زمینه دفاع مقدس برداریم.

کد خبر 1095831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha