احیا و مرمت قنوات خراسان جنوبی بدون وقفه انجام می شود

استاندار خراسان جنوبی گفت: حسب تاکید رئیس جمهوری مبنی بر سرعت گرفتن کار احیای قنوات در خراسان جنوبی، کار احیا و مرمت قنوات در استان باید بدون وقفه و با شتاب پیش برود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حمید ملانوری» عصر امروز(28 شهریور) در اولین جلسه ستاد احیا و بازسازی و مدیریت قنوات خراسان جنوبی با بیان اینکه این ستاد پس از تاکید رئیس جمهوری مبنی بر احیای قنوات استان شکل گرفت، اظهار داشت: یکی از مطمئن و پایدارترین منابع تامین آب شرب روستاها قنوات هستند.

 

وی با بیان اینکه قنوات خراسان جنوبی بیش از 6500 لیتر آب در ثانیه دارند که از کیفیت بالایی برای شرب، کشاورزی و دامپروری برخوردار است، گفت: بهره‌وری از آب قنوات باید بالاتر از آب چاه باشد.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت احیای قنوات در خراسان جنوبی و تاکید رئیس جمهوری بر این موضوع، گفت: آیت الله رئیسی در شورای اداری استان تاکید کردند که احیای قنوات باید با سرعت بیشتری از آنچه که امروز است، پیش برود، به همین دلیل ستاد احیای قنوات را تشکیل دادیم تا کار سریعا و بدون وقفه پیش برود.

 

ملانوری افزود: در حال حاضر موضوع احیای قنوات در دستور کار جهاد کشاورزی استان قرار دارد و برای این موضوع اعتبارات خوبی هم همه ساله در نظر گرفته شده که امسال این اعتبارات بسیار چشمگیر هم بوده است اما این کار باید سرعت بگیرد.

 

وی ادامه داد: رئیس جمهوری در شورای اداری خراسان جنوبی تاکید داشت که قنواتی که در حال حاضر در استان وجود دارد باید یکسری اقدامات و مداخلاتی برای فعال سازی آنها صورت گیرد تا مجدد احیا شوند، چراکه همین ها در تامین آب مناطق بسیار موثر هستند.

 

استاندار خراسان جنوبی حفاظت از قنوات را یکی دیگر از موضوعات مهم در امر بازسازی قنوات دانست و گفت: چنانچه حفاظت درستی برای قنوات پیش بینی نشود، ممکن است با یک سیل ویرانگر همه زحمات مردم و مسئولان در چند ساعت به هدر برود و شاهد تخریب قنات باشیم.

 

ملانوری با اشاره به اینکه ستاد احیا و بازسازی و مدیریت قنوات خراسان جنوبی از همین امروز با 11 عضو تشکیل شده است، گفت: کار عملیاتی و شناسایی و احیا باید هر چه زودتر در استان آغاز شود.

 

وی با تاکید بر اینکه احیای قنوات روستاهای حاشیه مرز از اهمیت ویژه ای برخوردار است و برای آن اعتبار ویژه پیش بینی شده است، افزود: نگهداشت جمعیت در روستاهای مرزی از اهمیت بالایی برخوردار است و به به این موضوع توجه جدی می‌شود.

 

در این جلسه استاندار خراسان جنوبی به عنوان رئیس ستاد، معاون عمرانی استاندار به عنوان جانشین ستاد و سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری، شرکت آب منطقه ای، نظام مهندسی کشاورزی، بسیج سازندگی، اداره کل فنی و حرفه ای، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان تامین اجتماعی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانداری و یک نفر نخبه دانشگاهی به انتخاب رئیس دانشگاه بیرجند به عنوان اعضای اصلی احیا و بازسازی و مدیریت قنوات استان مشخص شدند.

 

 

 

 

کد خبر 1096244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha