رزمندگان استان سمنان در ۶۵ عملیات هشت سال دفاع مقدس حماسه‌ها آفریدند

سرهنگ سلامی با بیان اینکه رزمندگان استان سمنان در طی هشت سال دفاع مقدس در ۶۵ عملیات حماسه‌ها آفریدند گفت: هفته دفاع مقدس، صرفاً گرامیداشت یک‌مناسبت نیست، بلکه گرامیداشت یک فرهنگ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، سرهنگ« محمد حسن سلامی» در همایش تجلیل از پیشکسوتان و رزمندگان دفاع مقدس،هفته دفاع مقدس را یادآور حماسه‌ها و مجاهدت‌های بی نظیر تاریخ این کشور و مجاهدت بزرگ ملت ایران اسلامی عنوان کردوگفت:  مردم در روز‌های امتحان‌های سخت انقلاب جان‌های پاکشان را فدا کردند تا اسلام و انقلاب زنده بماند و کشور از تهاجم دشمن در امان باشد.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با تأکید براینکه رزمندگان فداکار اسلام و مدافعین حرم بودند که برای دفاع از انقلاب، کشور و مردم دچار تردید نشدند و عزت ابدی را در تاریخ این کشور به ثبت رساندند ادامه داد:هفته دفاع مقدس، یادآور حماسه‌های بزرگ، برای ملت ایران و درس های فراوان برای مسلمانان بود.

 

وی با بیان اینکه دفاع مقدس تغذیه کننده تاریخ این کشور تا قرن‌های طولانی خواهد بود،  اضافه کرد: ما در دوران دفاع مقدس به این نتیجه رسیدیم که با ایمان و توکل بر خدا، داشتن روحیه جهادی و ایستادگی و مقاومت و خدمت مخلصانه به مردم، می‌توان در مقابل همه شیاطین عالم و متجاوزان ایستادگی کرد و پیروز شد.

 

سلامی با اشاره به ثبت شدن سرافرازی و عزت ملت ایران در دوران دفاع مقدس اظهارداشت: انقلاب اسلامی برای آزادی خواهان جهان الهام بخش و امید آفرین شد و روحیه مجاهدت در راه خدا و تلاش مجاهدانه در عرصه‌های مختلف علمی، جهادی، انقلابی، مدافعین حرم، مدافیعن سلامت، نمونه‌هایی از اقدامات ارزشمندی است که نشأت گرفته از جهاد بزرگ دوران دفاع مقدس است.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان تصریح کرد: استان سمنان در لبیک به ندای امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی در صحنه‌های جهاد برای انقلاب حاضر و آماده بودند و هستند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

سلامی با اشاره به اینکه  این استان در دوران دفاع مقدس سرافرازانه از امتحان الهی سر بلند بیرون آمد اظهارداشت: در هر صحنه‌ای که انقلاب اسلامی نیاز به حضور و مجاهدت داشته باشد، نقش و سهم مردم استان سمنان برجسته است.

 

وی  با بیان اینکه لشکر ۵۸ ذوالفقار ارتش جمهوری اسلامی، تیپ ۱۲ قائم آل محمد (عج) از سپاه و بسیج استان سمنان، گردان‌های جهاد سازندگی و قرارگاه حمزه سیدالشهدا جهاد و قهرمانان شهربانی، ژاندارمری و کمیته‌های انقلاب اسلامی که در ۶۵ عملیات دفاع مقدس حماسه‌ها آفریدند افزود: اعتقاد داریم گرامیداشت هفته دفاع مقدس صرفا گرامیداشت یک مناسبت تاریخی نیست، بلکه گرامیداشت ارزش‌های انقلابی مردم بزرگ ایران است.

 

سرهنگ سلامی با اشاره به اینکه به برکت حضور مردم در صحنه‌های مختلف و با بهره‌گیری از تجارب چهلمین سال دفاع مقدس در استان بیش از پنج هزار فعالیت و برنامه در سطح استان برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس پیش بینی شده است که در نوع خود اقدامی کم نظیر تلقی می‌شوداظهار داشت: رزمندگان استان به نسبت جمعیت کشور، رتبه‌های نخست حضور را به خود اختصاص داده‌اند.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه امسال کارگروه‌های مختلف استانی و شهرستانی با همکاری بخش‌های مختلف، قریب به پنج هزار برنامه در این هفته برگزار می‌کنند،اضافه کرد: تجلیل از ۳۰ هزار رزمنده و پیش کسوت دفاع مقدس، یکی از برنامه‌های بزرگ و شاخص این هفته در استان سمنان است.

 

کد خبر 1096866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha