کانون های مساجد پیشتاز ارائه خدمات فرهنگی در روستاها هستند

امینی با بیان اینکه محدود فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد حد و مرز ندارد و شبکه ای گسترده در سراسر کشور و متعلق به مردم هستند، گفت:کانون های مساجد پیشتاز ارائه خدمات فرهنگی در روستاها هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کلات، «یوسف امینی» در بازدید از کانون فرهنگی هنری یاران خورشید روستای چنار کلات عنوان کرد: محدود فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد حد و مرز ندارد و شبکه ای گسترده در سراسر کشور و متعلق به مردم هستند.

 

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی با اشاره به لزوم حمایت از این کانون ها بیان داشت: در سال های گذشته حمایت ها بدون ارزیابی فعالیت ها انجام می شد و کانون هایی که نزدیک به مرکز بودند و ارتباط بیشتری داشتند حمایت بهتری دریافت می کردند.

 

وی ادامه داد:اما اکنون با راه اندازی سامانه فهما و بچه های مسجد، همه کانون ها در هر جای کشور که فعالیت داشته باشند از طریق این سامانه می توانند اطلاعات و گزارش فعالیتهای کانون خودشان را ثبت کنند و حمایت ها بر اساس ارزیابی این فعالیتها صورت می گیرد، هر کانون که فعالیت بیشتر داشته باشد حمایت بیشتری دریافت می کند.

 

امینی با اشاره به مصوبه وزارت کشور و ارتقاء روستای چنار به شهر گفت: این تغییر وضعیت باعث ارتقاء در حوزه خدمات فرهنگی، اجتماعی می شود. انشالله این کانون با برگزاری برنامه های فرهنگی، هنری و دینی بتواند ظرفیت های بیشتری را شناسایی و معرفی کند و ما هم بتوانیم حمایت های لازم را از این فعالیتها داشته باشیم.

کد خبر 1097013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha