ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس در کانون های مساجد لرستان اعلام شد

ابدالی پور گفت: ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس در کانون های مساجد با محور های قرآنی، فرهنگی، کتاب و کتابخوانی، هنری و فضای مجازی توسط فعالان کانون ها اجرا می شود.

« محمد ابدالی پور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، اظهار داشت: دفاع مقدس گنجینه ای همیشگی برای ملت ایران است.

 

 

مدیرستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان، با بیان اینکه باید آرمان های دفاع مقدس به نسل جوان و نوجوان جامعه منتقل شود، افزود:  در کانون های فرهنگی هنری مساجد تلاش می شود آرمان ها و ارزش های دفاع مقدس برای نسل جوان و نوجوان تبیین شود.

 

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از برنامه های مهم ستاد کانون های مساجد است، بیان کرد: دستاوردهای کانون های مساجد در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت طی هفته دفاع مقدس به اطلاع عموم می رسد.

 

ابدالی پور با اشاره به برنامه های کانون های فرهنگی هنری مساجد در طول هفته دفاع مقدس، ادامه داد: برنامه های هفته دفاع مقدس در حوزه قرآنی، فرهنگی، کتاب و کتابخوانی، هنری و فضای مجازی در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان برگزار می شود.

 

وی ادامه داد: برگزاری محافل انس با قرآن کریم، ختم صلوات، برگزاری جلسات تفسیر و مفاهیم قرآن کریم و تلاوت قرآنی در مسجد و منازل به نیت شهدای کربلا و دفاع مقدس و مدافعان حرم اجرا می شود.

 

ابدالی پور ادامه داد: در حوزه کتاب و کتابخوانی نیز برگزاری مسابقات کتابخوانی، معرفی کتاب در طرح «شنبه های کتاب» به ویژه کتب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس، برگزاری نمایشگاه کتاب، نقد و بررسی کتب دفاع مقدس، ارائه خدمات کتابخانه ای در درب منزل با موضوع این ایام و جمع خوانی کتب زندگانی شهدا برگزار شود.

 

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگی نیز برنامه های همچون برگزاری یادواره های شهدا، جلسه هماهنگی هفته دفاع مقدس در مسجد، مشارکت در برگزاری یادواره شهدا، برگزاری جلسات و حلقه های معرفتی، تربیتی، روشنگری با محوریت سیره شهدای دفاع مقدس، شرکت در مسابقات و جشنواره های استانی و کشوری(فهما)، انعکاس برنامه های این ایام کانون و مسجد در سامانه بچه های مسجد، فعالیت رادیو محرم مسجد (قرائت قرآن، سخنرانی و ...)، فضاسازی مسجد و محله، اجرای «سه شنبه های تکریم» با اولویت تجلیل از مادران شهدا، رزمندگان و ایثارگران محله و برپایی ایستگاه فرهنگی، برگزاری سخنرانی و دعوت از پیشکسوتان و راویان دفاع مقدس در مسجد، دیدار با خانواده های شهدا و غبارروبی مزار شهدا، مشارکت در تهیه و توزیع کمک مومنانه و برنامه های مقابله با بیماری کرونا، بازدید از نمایشگاه فرهنگی رزمی دفاع مقدس برگزارمی شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان بیان کرد: در بخش هنری نیز برگزاری نمایشگاه فرهنگی و هنری، برپایی نمایشگاه عکس، اجرای سرود بچه های مسجد(ویژه این ایام)، برگزاری محفل شعر دفاع مقدس، نقاشی کودکان و ... و اجرای نمایش و پخش فیلم های هفته دفاع مقدس صورت خواهد گرفت.

 

وی خاطرنشان کرد: در حوزه فضای مجازی معرفی شهدای محله به همراه وصایا و پیام شهدا در کانال شبکه های اجتماعی مسجد، ارائه و انعکاس برنامه ها و فعالیت های کانون مسجد، ارسال گرامیداشت و پیام ها از وصیت نامه ها و مجاهدت های شهدا در سامانه پیامک، پخش سخنرانی های کوتاه و برنامه های قرآنی و ... ، معرفی کتاب، قرائت قرآن(هر روز یک صفحه) و تکریم مجازی از رزمندگان و ایثارگران جزو اولویت برنامه ها است.

 

ابدالی پور اظهار کرد:همچنین با تئاتر ویژه هفته دفاع مقدس در مساجد شهرستان خرم آباد برگزار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان افزود: شب شعر دفاع مقدس، مسابقات فرهنگی با مشارکت معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، دیدار با خانواده شهدا و برپایی نمایش عکس شهدا از دیگر برنامه های ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد در طول هفته دفاع مقدس است.

کد خبر 1097222

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha