برنامه جامع فرهنگی اربعین حسینی تدوین شود

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه اجرای برنامه های فرهنگی استان، نیازمند توجه بیشتر مسئولان است، گفت: لازم است برنامه جامع فرهنگی اربعین حسینی تدوین شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، در دیدار با حجت الاسلام «محمد قمی» رئیس سازمان تبلیغات کشور، اظهار کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی امروز وحانیت کار و فعالیت تبلیغی که رسالت بزرگی است را برعهده دارد و این بسیار ارزشمند است.

 

حجت الاسلام« الله  نور کریمی تبار» با اشاره به اینکه باید نگاه ما این باشد که سرباز دین هستیم، افزود: سازمات تبلیغات اسلامی وظایف بسیار مهمی در راستای توسعه و ترویج  فرهنگ و دین مبین اسلام در سطح جامعه دارد، در استان ایلام به سازمان تبلیغات انتظاراتی فراتر از چارچوب ها و وظایف آن می رود و  لازم است که توجه بیشتری به استان شود.

 

وی با بیان اینکه رویکرد جدید سازمان تبلیغات در عرصه های مختلف موثر بوده است و امید است که تداوم داشته باشد، گفت: روحانیون مستقر در استان رسالت و بار سنگینی برعهده دارند و با حداقل معیشتی، فعالیت می کنند که نیاز به تقویت دارند، مردم استان ایلام از حضور روحانیون به ویژه در مناطق محروم استقبال می کنند.

 

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه اجرای برنامه های فرهنگی استان، نیازمند توجه بیشتر مسئولان است، به ویژه در حوزه مساجد با توجه به کمبود اعتبارات و عدم وجود موقوفه های لازم با کاربرد فرهنگی، نیاز به تقویت بیشتری است که در بحث دینی و فرهنگی نیاز به سرمایه گذاری در استان وجود دارد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه زیرساخت های فرهنگی در شهرستان های جدیدالتاسیس استان نیز باید مورد توجه باشند، یادآور شد: اربعین حسینی فرصتی برای استان ایلام امام لازم است توجه بیشتری از سوی مسئولان در حوزه های فرهنگی و تبلیغی در حوزه اربعین به استان صورت گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه کار فرهنگی در مراسم پیاده روی اربعین حسینی بسیار لازم است، گفت: بسیاری از زوار اربعین حسینی علی رغم همه اطلاع رسانی ها که مرز مهران بسته است، اما تعدادی مراجعه کرده اند که با حضور روحانیون باید برای برگشت به مناطق خود، اقناع شوند.

 

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه لازم است برنامه جامع فرهنگی اربعین حسینی تدوین شود، ابراز کرد: ظرفیت‌های اربعین در استان ایلام نیازمند تقویت و اختصاص اعتبار برای فعالیت‌های فرهنگی است.

 

حجت الاسلام «محمد قمی» رئیس سازمان تبلیغات کشور، در این دیدار اظهار کرد: شرح وظایف سازمان تبلیغات اسلامی با امکانات و بودجه آن تناسب ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه تقویت جریان فرهنگی و تبلیغی اولویت سازمان تبلیغات در ایلام است، خاطرنشان کرد: با توجه به گام دوم انقلاب و ۴۰ سالگی سازمان تبلیغات، این سازمان در حال تقویت اقدامات فرهنگی در کشور از جمله ایلام است.

 

رئیس سازمان تبلیغات کشور با بیان اینکه  قطعاً از اقدامات و کارهای فرهنگی در استان ایلام حمایت می‌شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم خروجی حمایت سازمان تبلیغات، به افزایش و ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در استان منجر شود.

کد خبر 1097411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha